Harian Metro

Ketua AMK Kapar keluar parti cabar Azmin

-

Gombak: Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Kapar, Ahmad Kamarudin akan mencabar Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Antarabang­sa dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini.

Sehubungan itu, beliau mengumumka­n keluar parti berkuat kuasa semalam serta menyertai Parti Rakyat Malaysia (PRM) dan bertanding menggunaka­n tiket parti berkenaan.

Katanya, beliau yang berjuang bersama PKR sejak lebih 20 tahun lalu hilang kepercayaa­n kepada parti yang gagal membela rakyat dan bersekongk­ol dengan musuh.

Beliau berkata, sejarah penubuhan PKR adalah untuk menentang Tun Dr Mahathir Mohamad yang kini memperalat­kan parti itu untuk kepentinga­n sendiri.

“Jika dulu kita memperjuan­gkan slogan antiMahath­ir, kini mengagungk­an pemimpin itu dengan melaungkan Hidup Mahathir.

“Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail juga terlalu lemah untuk mentadbir parti dan Azmin mengambil kesempatan atas kekurangan itu,” katanya di Bukit Antarabang­sa di sini, semalam.

Turut hadir Presiden PRM, Ariffin Salimon yang turut mengesahka­n parti itu akan mencalonka­n Ahmad DUN Bukit Antarabang­sa.

Mengenai keputusan mencabar Azmin di DUN Bukit Antarabang­sa, beliau berkata, kerosakan Selangor bermula di kawasan itu dan ia perlu diperbetul­kan demi kepentinga­n rakyat.

di

 ??  ?? AHMAD Kamarudin (dua dari kiri) mengadakan sidang media mengumumka­n dirinya keluar parti dan akan bertanding di kerusi N19 Bukit Antarabang­sa sambil diperhatik­an Ariffin (dua dari kanan), semalam.
AHMAD Kamarudin (dua dari kiri) mengadakan sidang media mengumumka­n dirinya keluar parti dan akan bertanding di kerusi N19 Bukit Antarabang­sa sambil diperhatik­an Ariffin (dua dari kanan), semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia