Harian Metro

Hamburg mungkin turun

-

Berlin: Hamburg, satu-satunya kelab yang bermain dalam setiap musim Bundesliga, semakin hampir turun divisyen apabila mereka tumpas 0-3 di tangan Eintracht Frankfurt, awal pagi semalam.

Pada hari kedua terakhir musim, Marius Wolf dan Omar Mascarell menjaringk­an gol buat tuan rumah sebelum bekas kapten Frankfurt, Alexander Meier, penjaring gol terbanyak musim 2014-15, tampil dari bangku simpanan bagi penampilan sulungnya musim ini untuk meledak gol ketiga pada minit

(gambar)

ke-90, sekali gus menggembir­akan penyokong tuan rumah.

Hamburg di tangga ke-17 daripada 18 pasukan Bundesliga dan dengan hanya tinggal satu perlawanan, mereka tidak boleh mengejar pasukan tangga ke-15, Freiburg, tempat terakhir yang menjamin tidak tersingkir, namun masih ada satu cara menyelamat­kan diri seperti yang pernah dilakukan mereka sebelum ini.

Hamburg mesti menundukka­n pasukan tangga pertengaha­n Borussia Moenchengl­adbach Sabtu ini dan berharap Wolfsburg, dua mata di depan mereka di tangga ke-16, tewas di laman sendiri kepada pasukan tangga tercorot Cologne. Ia membolehka­n Hamburg melonjak ke tangga ke-16 dan beraksi penentuan play-off dengan pasukan ketiga terbaik divisyen dua.

Pada 2015 dan 2016, Hamburg, yang beraksi dalam Bundesliga sejak divisyen itu diperkenal­kan pada 1963, memenangi dua aksi playoff untuk kekal di liga utama. AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia