Harian Metro

NS mula serasi dengan corak latihan Lemos

- Mohd Amin Jalil sukanteam@nstp.com.my

Seremban: Perubahan drastik dari aspek latihan yang dilakukan pengendali baharu Negeri Sembilan, Mario Lemos, tidak memberi masalah buat pemain sebaliknya mereka yakin ia akan memberi impak positif kepada pasukan itu dalam saingan Liga Super.

Lemos, 34, bekas pengendali pasukan kebangsaan Bangladesh yang berasal dari Portugal mula mengambil alih tugas berkenaan daripada Azraai Khor Abdullah, Khamis lalu.

Penolong kapten, Fauzan Dzulkifli berkata, pemain sudah mula serasi dengan corak latihan yang diketengah­kan pengendali terbabit dan dapat mengikutin­ya dengan baik, walaupun hampir seminggu di bawah bimbingann­ya.

(gambar)

“Setakat ini, saya tidak nampak ada masalah dengan corak latihan yang dibawa Lemos, sebaliknya semua pemain ceria dan dapat memahaminy­a dengan mudah, malah semangat serta persefaham­an antara kami kekal baik.

“Pertukaran ketua jurulatih adalah perkara biasa dalam sesebuah pasukan dan sebagai pemain profesiona­l, tumpuan kami adalah memastikan prestasi pasukan meningkat dan kembali mencapai kemenangan dalam setiap perlawanan.

“Kami akan sentiasa mematuhi setiap arahan jurulatih dan mahu memastikan segala perubahan yang ingin dibawanya dalam pasukan ini dapat direalisas­ikan di atas padang,” katanya di sini, semalam.

Negeri Sembilan menjadi satu-satunya pasukan dalam Liga Malaysia musim katanya.

Piya mengakui agak sukar mendapatka­n pasukan pada pertengaha­n musim kerana kebanyakan pasukan sudah lengkap malah lebih menumpukan perhatian merombak barisan pemain import berbanding tempatan.

Menurut Piya, jika keadaan ini berterusan, dia tidak mempunyai pilihan kecuali menunggu sehingga kontraknya tamat pada penghujung November ini sebelum berusaha mencari pasukan baru. ini yang membabitka­n pertukaran tiga ketua jurulatih bermula Jorg Steinebrun­ner dari Jerman pada awal musim sebelum digantikan dengan Azraai pada awal Mac lalu.

Selepas melalui 10 perlawanan Liga Super, setakat ini skuad Hobin Jang Hobin masih belum menampakka­n lagi kemajuan apabila dalam aksi terbaru mereka tewas kepada Kedah, 1-2, di Paroi, Ahad lalu, tujuh kali tewas dalam saingan liga utama tempatan itu.

“Kalau tidak ada pasukan yang mahukan saya, terpaksala­h saya terus bersama Kelantan walaupun sudah tidak ada dalam senarai serta tidak dibenarkan berlatih bersama pasukan,” kata Piya.

Difahamkan, Piya bersama beberapa pemain yang diketepika­n seperti Morgaro Gomis, Do Dong-hyun dan Amiridzwan Taj Tajuudin kini menjalani latihan secara berasingan pada sebelah pagi berbanding pasukan Kelantan yang berlatih pada petang.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia