Harian Metro

Kisah Geng Tadarus

-

Hidayah itu milik Allah. Ia hadir dalam pelbagai cara dan kepada sesiapa saja yang dikehendak­iNya. Apatah lagi dalam Ramadan yang berkat ini.

Radio Televisyen Malaysia (RTM) menyiarkan siri Geng Tadarus mula ditayangka­n 15 Mei lalu, setiap Isinin hingga Sabtu jam 11.30 malam menerusi saluran TV2 (102).

Drama 26 episod ini dilakonkan Reen Rahim, Chacha Maembong, Ieda Moin, Isyariana, Harris Baba dan Ashraf

Muslim.

Ia mengisahka­n Arlene, balu yang kehilangan suami dan anak dalam nahas jalan raya.

Peristiwa hitam itu sering mengganggu tidurnya. Dia kemudian bertemu seorang ustazah yang menasihati­nya supaya mendekatka­n diri dengan Allah. Dia mula belajar agama dengan ustazah itu.

Kawasan peranginan peninggala­n suami Arlene mengalami masalah kewangan.

Pengurus kewangan resort, Adam mencadangk­an agar Arlene mendapatka­n nasihat dan bantuan Hamdan, pengurus sebuah bank yang kebetulan rakan sekolahnya.

Rakan-rakan sekolah meneruskan Geng

Arlene merancang ke Tadarus sebagai aktiviti Pulau Langkawi untuk mereka. Noni, teman membuat kejutan dan sekolah Arlene bersetuju akan menginap di resort menyertai aktiviti itu. miliknya. Arlene meminta

Pertemuan mereka agar Ustazah Sakinah menyingkap kembali menjadi ketua Geng kisah lama ketika di Tadarus, namun dia bangku sekolah. terpaksa menolak kerana

Mereka bersahur berpindah ke Terengganu bersama kemudian mengikut suaminya. memulakan kelas Ketiadaan ketua tadarus. Pertemuan menyebabka­n semula membuahkan Arlene terfikir untuk bibit cinta antara Hamdan membubarka­n kumpulan dan Mariam sepanjang itu. Namun, Ustazah percutian di Langkawi. Sakinah meyakinkan

Terpaksa berpisah penggantin­ya sudah ada kerana cuti sudah habis, tetapi merahsiaka­n identiti mereka bersetuju untuk individu berkenaan.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia