Harian Metro

Juve sedia bawa masuk Morata BAZIR BAKAT

- Agensi

London: Juventus melakukan persediaan untuk membawa Alvaro Morata kembali ke Serie A selepas mengharung­i musim pertama yang sukar di Chelsea.

Morata memulakan kehidupan di Stamford Bridge dengan cara prolifik selepas perpindaha­nnya dari Real Madrid pada musim panas lalu, menjaringk­an enam gol dalam enam penampilan pertama, namun bergelut untuk mengekalka­n prestasiny­a.

Ketibaan Olivier Giroud membawa persaingan baru buat pemain Sepanyol itu yang menyaksika­n dia lebih kerap berada di bangku simpanan.

Akhbar The Independen­t melaporkan Massimilia­no Allegri berminat untuk menawarkan Morata laluan keluar dari barat London dan kembali ke Turin.

Morata menghabisk­an dua musim di Serie A bersama

 Lampard label Pogba ‘pemain YouTube’

Frank Lampard melabel Paul Pogba sebagai ‘pemain YouTube’ selain menegaskan belum mengerti sumbangan bintang Manchester United itu kepada skuad kendalian Jose Mourinho.

Pogba Juventus, menjaringk­an 27 gol dalam 93 perlawanan bagi semua pertanding­an.

Bagaimanap­un, Allegri yang komited untuk kekal bersama juara Itali itu walaupun Chelsea dikatakan berminat untuk mendapatka­n khidmatnya, kini berusaha untuk memperbaik­i kualiti skuad dengan matlamat untuk mencabar kejuaraan Liga Juara-Juara musim depan. - Agensi mengalami musim kedua yang sukar di Old Trafford dan beberapa kali disisihkan oleh jurulatih Portugis itu selepas prestasi kurang menyerlah di bahagian tengah.

Keputusan paling mengejutka­n apabila menyaksika­n dia tidak disenarai dalam skuad utama untuk aksi pertama pusingan 16 terbaik Liga Juara-Juara berdepan Sevilla.

Tindakan itu sebenarnya bagi menghantar mesej kepada pemain kebangsaan Perancis itu, namun Lampard bimbang mesej yang dihantar Mourinho tidak memberi kesan.

“Saya tidak tahu apa yang Pogba lakukan,” kata Lampard ketika bercakap dalam program FWA Live. “Dia membuat keputusan teruk, tapi kemudian melakukan perkara hebat, yang pasti menyakitka­n kepala Mourinho.

“Mourinho cuba menyedarka­nnya, tapi saya bimbang Pogba tidak memahaminy­a.”

Selain itu, Lampard mengakui Pogba mempunyai keupayaan lebih hebat daripadany­a, tetapi hanya membazirka­n bakat dimiliki.

“Pogba secara semula jadi lebih berbakat daripada saya, dia mampu berlari dan mempunyai kaki lebih baik, tapi tiada gunanya menggelece­k di kawasan

sendiri.”

 ??  ?? LAMPARD LAMPARD mahu Pogba (kiri) serius tingkat prestasi dan kualiti persembaha­n.
LAMPARD LAMPARD mahu Pogba (kiri) serius tingkat prestasi dan kualiti persembaha­n.
 ??  ?? MORATA
MORATA

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia