Harian Metro

Dua misi penting jadi buruan

-

Kuala Terengganu: Dua misi penting menjadi buruan kapten Terengganu FC (TFC), Kipre Tchetche apabila melayani kunjungan Perak di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam ini.

Penyerang kelahiran Ivory Coast itu berkata, setiap pemain pasti mempunyai misi tersendiri sama ada misi peribadi mahupun bersama pasukan.

“Bagi saya sebagai kapten, ialah mahu pastikan tiga mata menjadi milik skuad Penyu sekali gus mengintai kedudukan lebih selesa dalam carta liga.

“Misi kedua pula mahu menebus kehampaan tewas 2-3 dalam pusingan pertama di gelanggang lawan pada 6 Mei lalu yang masih sebarang mata kerana misi utama adalah untuk kembali mengejar pasukan di tangga teratas memandangk­an jurang lapan mata dengan Johor Darul Ta’zim (JDT).

“Oleh itu, semua pemain diharap tidak mengecewak­an saya kerana misi utama meraih tiga mata untuk kembali memberi saingan di kedudukan teratas,” katanya. terasa. Dalam perlawanan itu saya baharu saja beraksi semula selepas kembali pulih daripada kecederaan,” kata Tchetche.

TFC yang mengumpul 15 mata daripada 10 perlawanan kini berada di pertengaha­n liga selepas merekod empat kemenangan, tiga kali seri dan tewas serta ketinggala­n 10 mata dengan pendahulu liga, Johor Darul Tazim (JDT).

Mengulas lanjut, anak bongsu daripada enam beradik itu yang kini mengumpul tujuh jaringan termasuk satu gol dalam saingan Piala FA mengingatk­an rakan sepasukan perlu menampilka­n aksi luar biasa kerana Perak sebuah pasukan yang

 ?? Dollah Salleh ?? Kami tidak boleh terlepas sebarang mata kerana misi utama adalah untuk kembali mengejar pasukan di tangga teratas memandangk­an jurang lapan mata dengan JDT”
Dollah Salleh Kami tidak boleh terlepas sebarang mata kerana misi utama adalah untuk kembali mengejar pasukan di tangga teratas memandangk­an jurang lapan mata dengan JDT”
 ?? Kipre Tchetche ?? Bagi saya sebagai kapten, ialah mahu pastikan tiga mata menjadi milik skuad Penyu sekali gus mengintai kedudukan lebih selesa dalam carta liga”
Kipre Tchetche Bagi saya sebagai kapten, ialah mahu pastikan tiga mata menjadi milik skuad Penyu sekali gus mengintai kedudukan lebih selesa dalam carta liga”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia