Harian Metro

Dasar lelaki hidung belang

- TV3, 3 petang GLAMOROSA (EPSISOD 34) TV3, 6.30 petang DOA KU MOHON (EPISOD 1) TV3, 7 malam HALALKAN HATI YANG KU CURI (EPISOD 1)

Danica cuba memahami isi hati Giselle dan Calvin. Dia akhirnya mengerti bahawa Giselle dan Calvin saling mencintai.

Pelakon: Lorna Tolentino, Alice Dicson & Zoren Legaspi haruslah kelas bisnes, hotel bertaraf lima bintang, pengangkut­an disediakan dan elaun makan sekiranya perlu ke luar kawasan.

Wah! Bukan main hebat lagi permintaan penyanyi ini sampai penganjur pun tak larat nak layan. Selebriti lain tak pula memintamin­ta macam penyanyi ini. Apa yang disedikan dan ditetapkan penganjur, mereka ikut saja. Kerana sikap kuat makannya, Boy digelar Boboy Bambam oleh rakan sekolahnya. Dia tak kisah pun asalkan hatinya gembira.

Pelakon: Muntazar Ghufran, Eina Azman & Alisya Sandha

Sudahnya, penyanyi ini tidak dipilih dan ‘tanam anggur’ saja di rumah. Berbulu SS dengan artis yang kuat berangan macam penyanyi ini.

Lambat lagi nak dapat takhta diva tu dik. Ada baiknya merendah diri dan tidak ‘demand’. Barulah semua orang sayang.

SS: Duit tidak boleh bawa masuk kubur. Siapa yang mengikuti akaun media sosial penyanyi lelaki ini pasti jatuh hati kerana dia suka berkongsi kebaikan yang dilakukann­ya.

Malah, kelibatnya ketika menunaikan solat di tempat umum juga sering menjadi tular dan dikongsi ramai.

Bagaimanap­un, ketika rakan SS menceritak­an sikap sebenar penyanyi Drama ini mengisahka­n pasangan muda yang sentiasa berhibur dan bersosial tanpa batasan.

Pelakon: Farah Nabilah, Aliff Aziz & Shah Iskandar ini, SS tepuk dahi.

Apa tidaknya, segala yang dipaparkan di media sosial tidak mencermink­an sikap sebenar dirinya yang dikatakan seorang yang baik dan sentiasa mengikuti syariat Islam.

Cerita teman SS, penyanyi ini kalau bercerita hal perempuan, dialah manusia yang tahu segala luar dan dalam. Katanya, sudah ramai yang ‘kecundang’ di tangannya.

Hairan sungguh SS dengan sikap berlagak alim penyanyi ini. Kenapa perlu menipu peminat? Janganlah kita memperguna­kan agama untuk menutup perbuatan buruk kita. Buruk akibatnya nanti.

SS: Jadi diri sendiri itu lebih baik.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia