Harian Metro

TELUT MINTA MAAF

- Agensi

 Pencabul melutut dalam bas rayu dilepaskan

Malang bagi seorang lelaki yang mencabul penumpang wanita dalam bas apabila menjadi ‘tahanan’ pemandunya sebelum diserahkan kepada polis walaupun selepas melutut merayu dibebaskan termasuk sanggup mengaku mempunyai banyak kes cabul lain.

Dalam kejadian itu, The New Paper melaporkan lelaki berusia 51 tahun terbabit mencabul penumpang yang cuma dikenali sebagai Lee, 23, ketika mangsa menaiki kenderaan itu pada jam 9.30 pagi.

Lee yang menceritak­an kisah itu di Facebook berkata, dia menjerit selepas dicabul menyebabka­n suspek meminta pemandu bas membuka pintu untuk melarikan diri.

Akhbar Lianhe Wanbao memetik Lee berkata: “Saya menjerit dan memukul bahunya sebelum meminta penumpang lain memanggil polis.

“Lelaki itu terus melutut meminta maaf, malah mengaku terbabit dalam kes cabul lain.”

Menurutnya, lelaki itu mula memaki hamunnya apabila melihat Lee tidak mempedulik­an rayuannya menyebabka­n penumpang 26 minggu.

Ketika itu keluarga Sharista mula berputus asa, namun dia secara tiba-tiba sedarkan diri apabila membuka mata empat bulan selepas itu.

“Saya tidak dapat memahaminy­a tetapi berasa lega. Saya tahu ia benar-benar satu keajaiban, ia satu keajaiban,” kata ibunya, Anna Moser kepada WATE ketika itu.

Sharista sempat melihat anaknya itu membesar selama tiga tahun sebelum lain mempertaha­nkannya. Pemandu bas turut mengunci pintu untuk menghalang lelaki itu melarikan diri.

Lelaki terbabit bagaimanap­un semakin kuat memaki Lee menyebabka­n pemandu membuka pintu untuk membolehka­n wanita itu turun dari bas berkenaan.

“Dia turut menasihatk­an saya supaya menjauhi lelaki itu. Saya langsung tidak mengenali sesiapapun dalam bas itu, tetapi terharu apabila mereka semua termasuk pemandu melindungi saya.

“Kaum wanita, jangan berdiam diri dan biarkan pesalah seperti ini terlepas begitu saja,” katanya di Facebook yang dikongsika­n lebih 600 kali dalam dua hari sebelum dipadam.

Sementara itu, polis mengesahka­n seorang lelaki berusia 51 tahun ditahan berhubung kejadian itu. menghembus­kan nafas terakhir akibat komplikasi berterusan dialami sejak kemalangan itu.

Ibu saudara Sharista, Beverly Giles berkata, ibu muda itu yang sepatutnya berusia 23 tahun pada Julai ini tidak pulih sepenuhnya sejak kemalangan terbabit.

“Dia cuba bercakap dan dia boleh menggerakk­an tangannya. Sejak kemalangan itu, dia hanya terlantar,” kata Beverly kepada WFMY. Daily Mail

 ??  ?? SHARISTA dianggap ibu ajaib apabila melahirkan anak ketika koma dan sempat hidup selama tiga tahun bersama anaknya itu. - Agensi SHARISTA sempat hidup bersama anaknya yang dilahirkan ketika koma selama tiga tahun sebelum meninggal dunia Isnin lalu....
SHARISTA dianggap ibu ajaib apabila melahirkan anak ketika koma dan sempat hidup selama tiga tahun bersama anaknya itu. - Agensi SHARISTA sempat hidup bersama anaknya yang dilahirkan ketika koma selama tiga tahun sebelum meninggal dunia Isnin lalu....
 ??  ?? SUSPEK mula memaki hamun mangsa selepas mangsa tidak pedulikan rayuannya. - Agensi
SUSPEK mula memaki hamun mangsa selepas mangsa tidak pedulikan rayuannya. - Agensi
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia