Harian Metro

Jamal masih gagal dijejaki

-

Kuala Lumpur: Usaha polis memburu Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos masih diteruskan termasuk meminta bantuan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM).

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, operasi memburu Jamal dilakukan sejak petang kelmarin diteruskan semalam namun sehingga kini dia gagal dikesan.

“Kita masih mencari dia dan usaha pencarian sedang dijalankan,” katanya di sini, semalam.

Ditanya sama ada polis turut meminta bantuan pihak JIM dalam usaha mengesan Jamal, Fadzil hanya mengiyakan perkara itu tanpa mengulas lanjut.

Ketika ditanya mengenai kesahihan lesen senjata api dimiliki oleh Jamal, beliau mengesahka­n Jamal memang mempunyai lesen berkenaan namun tidak dapat dipastikan sama ada lesen itu masih sah atau sudah dibatalkan.

“Ia di luar bidang kuasa saya,” katanya.

Sementara itu, peguam mewakili Jamal, Datuk Mohd Imran Tamrin memberitah­u pihaknya juga masih gagal menghubung­i anak guamnya sejak dia menghilang­kan diri dari Hospital Pakar Ampang Puteri, dekat sini, petang kelmarin.

“Kita sudah menghubung­i ahli keluargany­a yang lain serta rakan rapat beliau untuk mengetahui sama ada mereka mengetahui di mana Datuk Seri Jamal dan kita masih menunggu maklum balas mereka.

“Buat masa ini beliau (Jamal) masih belum dapat dihubungi namun saya percaya dia masih berada dalam negara,” katanya.

 ??  ?? JAMAL
JAMAL

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia