Harian Metro

BizSmart Challenge 2018 tawar peluang PKS menang RM1 juta

-

Perusahaan kecil dan sederhana (PKS) yang sudah menjalanka­n perniagaan antara 18 bulan hingga lima tahun berpeluang memenangi wang tunai bernilai RM1 juta dalam BizSmart Challenge 2018.

Pertanding­an anjuran Alliance Bank Malaysia Bhd (Alliance Bank) dan Eco World Developmen­t Group Bhd (EcoWorld) itu juga turut membolehka­n pemenang mendapat liputan media.

Cabaran BizSmart itu bertujuan memupuk dan mengembang­kan PKS dengan tarikh akhir peryertaan dilanjutka­n sehingga 31 Mei 2018.

Alliance Bank dan EcoWorld dalam satu kenyataan bersama berkata, peserta akhir akan menjalani cabaran perniagaan yang realistik dalam konsep realiti TV.

Katanya, mereka akan dibimbing oleh mentor muda seperti Bryan Loo dari Loob Holding, Christy Ng dari Christy Ng Shoes dan Azran Osman Rani dari Naluri Hidup.

“Peserta akan menjalani latihan perniagaan yang berkualiti berasaskan topik seperti pemasaran, kemahiran persembaha­n dan pengurusan bakat.

“Selain itu, mereka juga berpeluang turut serta dalam rangkaian dengan ikon perniagaan seperti

Tan Sri Liew Kee Sin dari EcoWorld, Joel Kornreich dari Alliance Bank dan Malek Ali dari BFM89. 9 yang juga hakim terhadap cabaran terbabit.

“Buat kali pertama, BizSmart Challenge menawarkan peluang kepada pemenang untuk memohon pembiayaan tanpa jaminan sehingga RM5 juta dari Alliance Bank, untuk membantu mengembang­kan perniagaan mereka secara mampan,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia