Harian Metro

Polis siasat ancaman bunuh Karius

-

kukan pemain yang dibeli dari Mainz pada 2016 itu.

Tiada pemain Liverpool yang dilihat cuba mententera­mkan Karius yang dirakam menutup muka ketika pasukannya tiba di Lapangan Terbang John Lennon.

Karius sudah memohon maaf di atas kesilapann­ya selepas perlawanan, tetapi ia gagal menghalang peminat Liverpool meluahkan kemarahan dan memberi ancaman termasuk kepada keluargany­a.

Ada beberapa kenyataan yang disiarkan berharap Karius akan mati kerana barah, manakala ada yang menulis:

“Saya harap seluruh keluarga kamu mati’ dan ada seorang yang memuat naik

“Saya akan bunuh teman wanita kamu’.

Jurucakap Polis Merseyside memaklumka­n kepada Daily Telegraph, mereka akan menjalanka­n siasatan ke atas gangguan berkenaan.

“Kami beranggapa­n semua kenyataan di media sosial yang bersifat mengancam itu sebagai sesuatu yang serius. Setiap kesalahan yang dikenal pasti akan disiasat,” katanya.

“Polis Merseyside mengingatk­an pengguna media sosial bahawa apa saja kesalahan termasuk komunikasi berniat jahat dan perlakuan yang mengancam akan disiasat.”

Melalui laman sosial twitter peribadi, Karius sekali lagi memohon maaf ke atas persembaha­n yang mencetuska­n mimpi ngeri buat peminat.

“Tidak mampu memejamkan mata sehingga sekarang. Situasi itu (di padang) masih berlegar di kepala, berulang-ulang. Saya benar-benar memohon maaf kepada rakan sepasukan, kepada peminat dan seluruh kakitangan pasukan,” katanya.

“Saya tahu, saya melakukan dua kesilapan besar dan membuatkan anda semua kecewa.

“Seperti yang saya katakan, jika boleh saya mahu kembalikan detik itu, tetapi mustahil. Lebih teruk, kami semua yakin mampu tumbangkan Real Madrid dan kami sentiasa kekal bersaing untuk tempoh yang panjang.

“Terima kasih kepada peminat yang menakjubka­n, yang datang ke Kiev dan menyokong saya, termasuk selepas perlawanan. Saya tidak bersikap ambil mudah dan sekali lagi, ia menunjukka­n kita adalah keluarga yang besar. Terima kasih dan kami akan bangkit lebih kuat,” - AFP berjalan ke air terjun plaza itu dan membalut patung Cybele dengan skaf dan bendera kelab yang disambut sorakan penonton.

Dia dan bek kiri Real, Marcelo kemudianny­a menjulang trofi disambut hujan confetti serta lagu Queen ‘We are the Champions’ kedengaran menerusi pembesar suara.

“Saya perlu berada di sini dan meraikan kemenangan bersama mereka,” kata Ivan Gonzalez, pelajar berusia 23 tahun yang menyarung jersi Cristiano Ronaldo merah jambu dengan skaf dibalut di lehernya ketika ditemui di plaza berkenaan.

Bas itu kemudianny­a menuju ke Santiago Bernabeu, di mana sambutan dengan bunga api diadakan.

Kira-kira 80,000 orang memenuhi stadium untuk menyaksika­n kemenangan Real ke atas Liverpool 3-1, sekali gus menjulang gelaran Liga Juara-Juara menerusi lapan skrin gergasi.

Mereka kemudian bersorak sejurus wisel penamat dengan laungan “Campeones, campeones.” - AFP

 ??  ?? PENYOKONG setia Real bersorak sepanjang jalan menyambut kepulangan wira mereka dari Kiev.
PENYOKONG setia Real bersorak sepanjang jalan menyambut kepulangan wira mereka dari Kiev.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia