Harian Metro

Atlas Lions kental

-

Maghribi mampu lakar kemenangan ke atas Iran, Portugal

peringkat kumpulan adalah pada edisi 1986 yang menyaksika­n mereka terikat dengan Poland dan England, namun berjaya menewaskan Portugal, jadi sudah tentu mereka mampu mara ke pusingan seterusnya jika berjaya menundukka­n juara Eropah itu sekali lagi pada edisi kali ini.

Di bawah kendalian Renard, Maghribi memperagak­an corak permainan yang fokus kepada penguasaan bola dan melakukan tekanan secara agresif ketika bertahan.

Mereka dijangka dapat meraih kemenangan ke atas Iran pada aksi pertama dan kejutan ke atas Portugal pada aksi kedua sudah cukup untuk mereka mengesahka­n tempat ke pusingan kalah mati sekalipun tewas di tangan Sepanyol pada aksi terakhir.

Ramai menjangkak­an Sofiane Boufal akan disenaraik­an dalam skuad Piala Dunia, namun masalah dihadapi pemain tengah Southampto­n dengan pengurus, Mark Hughes menyaksika­n dia diketepika­n daripada beraksi sejak Mac lalu, sekali gus tidak dipilih oleh Renard bagi menggalas tugas di Russia.

Namun, Maghribi masih memiliki pemain berbakat seperti penyerang, Ayoub El Kaabi yang menjadi penjaring terbanyak Kejohanan Negara Afrika dan pemain berusia 24 tahun itu meledak 21 gol dalam 38 penampilan bersama kelab tempatan, RS Berkane, selain turut mencetak 10 gol dalam lapan penampilan bersama Maghribi.

Kapten Maghribi, Medhi Benatia yang beraksi bersama Juventus juga antara pertahanan

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia