Harian Metro

Terbaik untuk ibu, anak

-

besar tetapi tahukah anda, kekurangan nutrien penting tidak boleh dianggap perkara remeh. Nutrien penting sangat diperlukan dalam menyokong keunikan fisiologi wanita yang berubah mengikut pertambaha­n usia.

Asid folik contohnya sangat penting untuk wanita yang mahu hamil dan diperlukan sepanjang kehamilan. Ia mempunyai peranan penting dalam perkembang­an janin dan berfungsi untuk mencegah komplikasi yang tidak diingini.

Sementara vitamin D dan kalsium pula menjadi keperluan yang ‘wajib’ ada dalam diet wanita khususnya selepas melepasi usia menopaus apabila mereka mula diancam osteoporos­is. Tentu saja anda tidak mahu diri atau ahli keluarga tersayang termasuk dalam kategori wanita yang mengalami masalah keretakan tulang akibat osteoporos­is yang akan menjejaska­n kehidupan.

Inilah sebabnya kita perlu menjadi sedikit ‘pemilih’ dalam soal pemakanan kerana pengambila­n vitamin yang betul dan secukupnya boleh merangsang imuniti, membantu mencegah kanser, diabetes, penyakit jantung dan selalu letih kerana kekurangan tenaga atau kemurungan.

Antara cara yang mudah untuk mendapatka­n nutrisi penting ini dengan mengambil susu MARIGOLD HL Lemak Rendah yang ternyata bukan susu biasa.

Setiap pek mengandung­i lebih 52 peratus protein dan 36 peratus kalsium. Menariknya, ia mengandung­i 74 peratus kurang lemak dan 64 peratus kurang laktosa berbanding susu biasa.

Ia juga diperkaya dengan sembilan vitamin asas iaitu A, B1, B3, B6, B12, C, D, E and asid folik.

Berdasarka­n khasiat terkandung di dalamnya, tentu saja ia susu yang baik untuk ibu dan sesuai juga diambil anak yang sedang membesar.

Susu kegemaran Malaysia sejak 1988 i ni kekal di tangga pertama sebagai susu rendah lemak berpasteur apabila memenangi Anugerah Emas dalam Reader’s Digest Trusted Brand Awards 2017 dan 2018.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia