Harian Metro

MUSA AMAN DI LONDON?

-

Kota Kinabalu: Seorang pengguna laman sosial Facebook mendakwa melihat kelibat Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Tan Sri Musa Aman di Stesen Keretapi St Pancras Internatio­nal, London.

Pengguna Facebook yang dikenali sebagai Az Eem itu turut memuat naik video berdurasi 10 saat yang turut tular sejak awal pagi semalam.

Video bertarikh semalam dimuat naik dengan kapsyen: Ex-cm Sabah spotted at St. Pancras, London. Rafizi Ramli INVOKE Malaysia’ atau bekas CM (Ketua Menteri) Sabah dilihat di St Pancras, London.

Bagaimanap­un, tidak dapat dipastikan jika individu yang memakai jaket merah dan topi itu dengan troli bagasinya serta ditemani seorang individu dan anak kecil itu adalah Musa.

Sebelum ini, ada mendakwa Musa lari ke London, namun ia tidak dapat dipastikan.

Baru-baru ini, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Seri Mustafar Ali berkata, Musa dikesan tidak mengikut sistem dan undang-undang Jabatan Imigresen Malaysia (Imigresen) bagi urusan keluar masuk di negara ini jika benar beliau kini berada di luar negara.

Mustafar dilaporkan berkata, berdasarka­n rekod jabatan itu, kali terakhir Musa keluar negara dari Lapangan Terbang Subang pada 10 April lalu jam 8.02 malam menggunaka­n pasport diplomatik dan tiada rekod masuk dan keluar semula dalam sistem rekod yang ada.

Sebelum ini, berdasarka­n rekod, Musa dikesan berlepas ke Kuala Lumpur dengan penerbanga­n Malindo dari Lapangan Terbang Antarabang­sa Kota Kinabalu (KKIA) pada jam 9 pagi, 14 Mei lalu.

 ??  ??
 ??  ?? PENGGUNA laman sosial Facebook mendakwa melihat kelibat Musa di Stesen Keretapi St Pancras Internatio­nal, London.
PENGGUNA laman sosial Facebook mendakwa melihat kelibat Musa di Stesen Keretapi St Pancras Internatio­nal, London.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia