Harian Metro

NEKAD TURUN BERAT SEHINGGA 100KG

- Sudirman Mohd Tahir sudirman@hmetro.com.my

Anggota kumpulan Bocey, Abam tidak perlu diperkenal­kan lagi. Namanya sudah cukup popular dalam kalangan peminat komedi tanah air. Walaupun berbadan gempal, ia tidak menjadi penghalang buat anak seni itu memacu kerjaya seninya.

Pemilik nama sebenar Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan berazam melakukan perubahan dalam kariernya. Oleh itu, langkah pertama yang perlu dilakukann­ya adalah menurunkan berat badan.

Abam nekad menurunkan berat badan sehingga 100 kilogram (kg). Dia yang sudah mula mengamalka­n pemakanan sihat dan bersenam berjaya menurunkan berat sebanyak 21.6kg. Tahun ini jadual seni figura cantik dan popular ini sangat padat. Selain berlakon, Mira Filzah perlu memberi fokus kepada bidang pengacaraa­n dan perniagaan diusahakan.

Malah sepanjang Ramadan ini,

Mira atau nama sebenar Nur Amirah Filzah Badioezama­n, 25, perlu berada di tiga lokasi penggambar­an berbeza membabitka­n drama Rahsia Hati Perempuan yang sedang ditayangka­n di saluran Astro Ria, filem Sangkar dan program Nona.

“Berbanding Ramadan tahun lalu, kali ini sangat sibuk. Sejak awal puasa sampai sekarang, saya belum ada rehat. Tahun lalu, saya berehat sepenuhnya tetapi kali ini kerja datang serentak.

“Ikutkan, penggambar­an drama Rahsia Hati Perempuan sudah habis namun terpaksa ditunda atas beberapa sebab. Jadi, ia sudah bertindih dengan jadual filem. Disebabkan itu, saya kena buat kedua-duanya.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia