Harian Metro

Durakovic kecewa

- Mohd Amin Jalil sukanteam@nstp.com.my

 The Bos Gaurus gagal kutip tiga mata selepas seri 1-1 dengan Negeri Sembilan, kelmarin

Ketua jurulatih Perak, Mehmet Durakovic mengakui terkilan selepas tiga mata terlepas daripada genggaman pasukan itu apabila seri dengan Negeri Sembilan 1-1 pada aksi Liga Super di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, kelmarin.

Selepas Gilmar Da Silva meletakkan The Bos Gaurus di depan menerusi jaringan pada minit ke-71, penyerang muda skuad Hobin Jang Hobin, N Thanabalan meledak gol penyamaan pada minit terakhir permainan.

“Saya macam tak percaya tiga mata yang sudah hampir dalam genggaman kami terlepas begitu saja, gara-gara kelekaan dan beberapa kesilapan kecil dilakukan pemain.

“Ia sepatutnya tidak menjadi masalah malam ini untuk kami mencatat kemenangan kerana kami ternyata dapat mengawal sejak mula dan berjaya memecah benteng lawan, malah turut berjaya mencipta banyak peluang menjaringk­an gol.

“Kami hampir putus asa selepas usaha mendapatka­n gol tidak menjadi dan terpaksa menunggu hingga ke minit ke-71, tapi sedikit kesilapan pada hujung permainan, kami terpaksa menerima hakikat gagal menang,” katanya.

Durakovic berkata, tentangan sengit Negeri Sembilan terutama pada separuh masa pertama menyukarka­n dipanggil semula mewakili The Red Warriors.

“Jika Kelantan rasa saya masih mampu memberi sumbangan, saya sedia bila-bila masa kerana saya terlalu sayangkan pasukan ini dan kecewa ia dirosakkan oleh orang luar.

“Saya yakin dengan pengalaman dimiliki, saya mampu membimbing pemain muda Kelantan. Mungkin saya memerlukan sedikit masa untuk mengembali­kan kecergasan selepas lama tidak bermain, namun ia bukan masalah besar.

“Bagaimanap­un, ia terpulang kepada jurulatih (Yusri Che Lah) kerana beliau lebih skuad bimbingann­ya mendapatka­n gol awal dan beliau turut memuji persembaha­n penjaga gol pasukan itu, Ilham Amirullah yang beraksi cemerlang menafikan beberapa percubaan bahaya jentera serangan Perak.

“Walaupun ada beberapa kesilapan kecil tapi saya puas hati dengan persembaha­n keseluruha­n pemain dan mereka beraksi seperti yang dirancang, namun tidak menafikan kecekapan Ilham menyekat kami untuk mendapatka­n gol lebih awal dan seterusnya mencipta kemenangan malam ini (malam tadi).”

Selepas 14 perlawanan, Perak kekal di tangga ketiga liga dengan 24 mata manakala Negeri Sembilan di tangga ke-11 dengan 12 mata. berhak menentukan siapa yang beliau mahu untuk mewakili Kelantan,” kata Badhri.

Semalam, bekas pemain Kelantan, Anuar Rajib meminta KAFA memberi peluang kedua kepada Badhri untuk kembali menyarung jersi TRW selepas Fajer sah meletak jawatan dan tugas jurulatih kini dipangku oleh Yusri.

Kenyataan Anuar itu menjadi topik perbincang­an penyokong Kelantan di laman sosial dan mendapat pelbagai reaksi. Ada yang menyokong, malah tidak kurang juga yang membantah Badhri kembali ke pangkuan pasukan.

 ?? FOTO: ?? PEMAIN Negeri Sembilan, Mohd Aizulridzw­an Razali (kanan) bersaing dengan pemain Perak, Kenny Palraj Davaragi pada perlawanan Liga Super, kelmarin.
FOTO: PEMAIN Negeri Sembilan, Mohd Aizulridzw­an Razali (kanan) bersaing dengan pemain Perak, Kenny Palraj Davaragi pada perlawanan Liga Super, kelmarin.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia