Harian Metro

Woods inap di kapal persiaran RM79j pada Kejohanan Terbuka AS

-

kejayaan buatnya.

Pada 2014, pemain berusia 26 tahun itu muncul naib juara di tangan Maria Sharapova.

Tahun lalu dia mengunggul­i set pertama dan tiga game perlawanan akhir menentang Jelena Ostapenko sebelum permainann­ya tiba-tiba merudum.

Berada di laluannya kini adalah

Garbine, pilihan ketiga yang membelasah Maria 6-2,

6-1 pada satu lagi aksi suku akhir New York: Tiger Woods bercadang untuk menginap di kapal pesiaran miliknya yang bernilai AS$20 juta (RM79 juta) ketika kejohanan golf Terbuka Amerika Syarikat (AS) di Shinnecock Hills, minggu depan.

Halaman enam berita selebriti akhbar The New York Post menyatakan Woods memutuskan untuk menghabisk­an sepanjang minggu kejohanan itu di kapal pesiaran yang diberi nama “Privacy.”

Kapal pesiaran Woods berlabuh di tempat eksklusif Montauk Yacht Club, kira-kira sejam perjalanan dari Shinnecock di Southampto­n.

Bot mewah bekas pemain nombor satu dunia itu menawarkan ruang tamu seluas 1,980 meter persegi termasuk bilik utama dan enam bilik tidur.

Woods, 42, memburu kejuaraan keempat Terbuka AS di Shinnecock Hills minggu depan ketika dia meneruskan penampilan semulanya selepas hampir dua tahun tidak beraksi kerana cedera.

Pemenang 14 kejuaraan utama itu kini menghuni ranking ke-80 dunia susulan Kejohanan Memorial hujung minggu lalu, yang mana dia berkongsi tangga ke-23. - AFP

(gambar)

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia