Harian Metro

CUBA BANGKIT

- AFP

 Fekir bakal sarung jersi Liverpool selepas pikat pasukan itu

Kapten Lyon, Nabil Fekir dijangka menjadi pemain terbaru dibeli Liverpool dengan harga £53 juta (RM283 juta), menurut laporan media Britain semalam.

Kelihatan cuba bangkit daripada kekalahan pada final Liga Juara-Juara bulan lalu, Liverpool sudah mengukuhka­n bahagian tengah mereka musim depan dengan kehadiran Fabinho dari AS Monaco dan Naby Keita, dalam perjanjian yang dipersetuj­ui bersama RB Leipzig tahun lalu.

Fekir yang boleh bermain di bahagian tengah atau serangan, dijangka memenuhi kekosongan ditinggalk­an berikutan perpindaha­n Philippe Coutinho ke Barcelona, Januari lalu.

Pemain berusia

24 tahun itu berada dalam skuad

Perancis bagi Piala

(gambar)

Dunia di Russia.

Liverpool berharap dapat memuktamad­kan perjanjian itu sebelum Fekir berlepas ke Russia susulan aksi pemanas badan terakhir Perancis menentang Amerika Syarikat, awal pagi Ahad ini.

“Rundingan antara dua kelab ini boleh dimuktamad­kan Jumaat ini (hari ini) dalam perjanjian yang mungkin bernilai 60 juta euro,” lapor BBC.

Fekir menjaringk­an 24 gol musim ini untuk membantu Lyon layak ke Liga Juara-Juara dengan berakhir di tangga ketiga Ligue 1.

Liverpool bagaimanap­un mempunyai impian besar sesudah terlepas kejuaraan Piala Eropah keenam apabila tewas 1-3 kepada Real Madrid pada 26 Mei lalu.

Selain bertindak lebih baik dalam Liga Juara-Juara, Liverpool menyasarka­n untuk merapatkan jurang dengan juara Liga Perdana Inggeis, Manchester City sekali gus menamatkan penantian 28 tahun sejak mereka kali terakhir memenangi kejuaraan Inggeris. - AFP

 ??  ??
 ??  ?? AKSI Fekir (kanan) berjaya pikat pengurusan Liverpool.
AKSI Fekir (kanan) berjaya pikat pengurusan Liverpool.
 ??  ?? COUTINHO berpindah ke Barcelona, Januari lalu.
COUTINHO berpindah ke Barcelona, Januari lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia