Harian Metro

Yayasan Tan Sri SM Nasimuddin rai anak yatim, ibu tunggal dan mualaf

-

Kuala Lumpur: Yayasan Tan Sri SM Nasimuddin meraikan 130 anak yatim, ibu tunggal dan mualaf dalam satu majlis berbuka puasa dan sumbangan zakat di Pusat Perdaganga­n dan Pameran Antarabang­sa Malaysia (MITEC), semalam.

Pada masa sama, Rumah Amal Limpahan Kasih, Pusat Jagaan Kanak-Kanak Yatim & Miskin Rukaiyah, Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Al Nasuha, Bait Al-Hasanah, Madrasah Tahfiz Baitul Mahabbah dan Pusat Perlindung­an Muallaf Baitul Salam menerima sumbangan berjumlah RM110,000.

Pengerusi Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Naza Corporatio­n Holdings SM Nasarudin SM Nasimuddin berkata, mengambil peluang di bulan Ramadan, pihaknya mengambil inisiatif memberi kembali kepada masyarakat dengan berkongsi kepada golongan kurang bernasib baik.

“Bulan suci Ramadan adalah mengenai perkongsia­n, ikatan dan kebersamaa­n. Sekali lagi, kami ingin memberikan kembali kepada masyarakat sebagai ucapan terima kasih atas kejayaan dan keberkahan Allah SWT yang memberi pada tahun ini.

“Pengalaman berharga ini menyedarka­n sukarelawa­n dan diri saya betapa bernasib baik mempunyai keluarga lengkap dan penuh kasih sayang.

“Saya tersentuh melihat mereka dan berharap menjadi sebahagian daripada ‘keluarga’ yang mereka tidak pernah ada sebab itu kita meraikan mereka bagi merawat hati mereka menjelang Aidilfitri,” katanya.

Turut hadir, pemegang saham Kumpulan Naza termasuk Datin Seri Utama Zaleha Ismail, Marion Caunter Abdullah, Nur Diana dan Nur Nadia, Lembaga Pengarah Kumpulan Naza, kakitangan dan sukarelawa­n.

 ??  ?? SM Nasarudin bersama anak-anak dari rumah anak yatim dan kebajikan pada majlis berbuka puasa anjuran Yayasan Tan Sri SM Nasimuddin di Mitec, semalam.
SM Nasarudin bersama anak-anak dari rumah anak yatim dan kebajikan pada majlis berbuka puasa anjuran Yayasan Tan Sri SM Nasimuddin di Mitec, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia