Harian Metro

Pengawal maut nahas pulang kerja

-

Kuala Lumpur: Penunggang dan pembonceng motosikal tercampak jatuh dari ketinggian hampir 10 meter sejurus motosikal dinaiki terbabas lalu merempuh pembahagi konkrit di Bulatan Batu Caves, di sini.

Dalam kejadian jam 9.50 pagi semalam, mangsa, Ranjit Singh A/L Balbir Singh, 45, yang menunggang motosikal Honda EX5 maut di lokasi kejadian.

Sementara itu, pembonceng warga Pakistan dikenali sebagai Umar parah dan dihantar ke Hospital Selayang untuk mendapatka­n rawatan.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkua­saan Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahaya berkata, mangsa dalam perjalanan dari Kepong menghala Selayang ketika kemalangan berlaku.

“Hasil siasatan awal percaya motosikal berkenaan terbabas sendiri di lorong paling kiri dan kemudian melanggar pembahagi jalan menyebabka­n kedua-dua mangsa tercampak jatuh dari atas bulatan.

“Mangsa bertugas sebagai pengawal keselamata­n di sekitar Kepong dan baru menamatkan tugas. Dia membonceng lelaki warga Pakistan.

“Penunggang disahkan maut di lokasi kejadian oleh petugas Hospital Selayang sementara pembonceng dikejarkan ke Hospital Selayang dan masih menerima rawatan di Zon Merah,” katanya.

Zulkefly berkata, mangsa maut akibat parah di kepala sementara seorang lagi mengalami kecederaan di bahagian dada dan kepala.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia