Harian Metro

England mampu mara lebih jauh

-

 Gabungan pemain muda dan berpengala­man tunjang kekuatan Three Lions

“Saya gembira apabila ramai orang memberi kepercayaa­n kepada saya,” kata Heung-min kepada Yonhap News selepas sesi latihan semalam.

“Tapi apa yang penting saya perlu membuktika­nnya di atas padang. Saya tahu ramai pihak meletakkan harapan kepada saya, jadi saya tahu mengenai tanggungja­wab itu.”

Pemain berusia 25 tahun itu mahu bersikap realistik mengenai cabaran yang dihadapi Korea Selatan yang bergelut untuk memberikan aksi terbaik dalam perlawanan sebelum ini apabila tewas kepada Bosnia dan Senegal meskipun menang ke atas Honduras pemain muda tapi berpengala­man,” kata Mourinho.

“Mereka semua bermain dalam kejohanan kompetitif di dunia, Liga Perdana dan mewakili pasukan terbaik beraksi dalam Liga Juara-Juara di mana saingan di kejohanan itu amat tinggi. Ya, saya fikir mereka boleh melakukann­ya.”

Jerman, Perancis, Sepanyol dan Brazil mungkin antara pasukan pilihan namun Mourinho memberi amaran kepada pasukan berkenaan.

“Mereka mempunyai skuad bagus tapi skuad yang bagus tidak selalunya boleh beraksi dengan baik,” tambahnya.

“Kadang kala tak perlu ada skuad bagus, tapi saya tak fikir pasukan ‘underdog’ akan melakukan kejutan.

“Pada saya, pasukan hebat dari Amerika Selatan dan Eropah yang akan merebut kejuaraan.” - Agensi pada perlawanan pemanas badan.

“Saya fikir kami pasukan paling lemah dalam kumpulan,” kata Heung-min yang berharap orang ramai akan mengingati namanya atas sebab prestasiny­a dan bukan gaya rambut di Russia.

“Empat tahun lalu, saya fikir mahu melakukan sesuatu dengan lebih bergaya, jadi saya mewarnakan rambut saya. Tapi sekarang sebagai pemain bola sepak, saya fikir saya perlu lebih mengutamak­an persembaha­n di atas padang.”

Korea Selatan akan membuka tirai saingan menentang Sweden di Nizhny Novgorod, Isnin ini. - Reuters

 ??  ??
 ??  ?? PEMAIN England, Jesse Lingard (tengah) bersama rakan sepasukann­ya ketika sesi latihan di Saint Petersburg, Russia.
PEMAIN England, Jesse Lingard (tengah) bersama rakan sepasukann­ya ketika sesi latihan di Saint Petersburg, Russia.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia