Harian Metro

Berusaha cergas semula

-

 Salah teruja beraksi pada perlawanan pembukaan menentang Uruguay

MSalah kini berusaha kembali cergas sepenuhnya bagi aksi bersama Mesir pada pembukaan Piala Dunia menentang Uruguay hari ini dengan pihak lawan turut berharap peledak utama Liverpool itu boleh beraksi di Russia.

Penyerang dan bintang Mesir yang sebelum ini mengalami kecederaan bahu dan menjadi nadi utama buat pasukan dari Afrika Utara itu, berharap dapat melakar kemenangan dalam aksi kumpulan A yang turut membabitka­n tuan rumah Russia dan Arab Saudi.

Mesir akan turun menentang Uruguay di Yekaterinb­urg manakala Russia bertemu Saudi Arabia pada perlawanan pembukaan.

Salah yang akan berusia 26 tahun pada hari perlawanan itu memberi khabar gembira

ohamed

(gambar)

buat 100 juta penyokong Mesir Rabu lalu apabila dilihat menyertai sesi latihan di Grozny.

Dia diketepika­n sejak mengalami kecederaan bahu ketika beraksi bersama Liverpool pada perlawanan akhir Liga Juara-Juara yang menyaksika­n pasukan itu tewas kepada Real Madrid pada 26 Mei lalu sekali gus menimbulka­n keraguan sama ada dia akan beraksi di Piala Dunia atau sebaliknya.

Dia menjalani latihan memanaskan badan bersama rakan sepasukan namun dilihat menerima sedikit rawatan oleh pegawai pasukan Mesir.

“Ada sedikit kemajuan namun belum ada sebarang keputusan sama ada dia akan beraksi atau tidak dan kami mengikuti perkembang­annya setiap hari,” kata pengarah pasukan, Ihab Lahita.

Pengendali Mesir dari Argentina,

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia