Harian Metro

Malang beri bantuan

- Hasbi Sidek cnews@nstp.com.my

 2 petugas peronda PLUS cedera dirempuh kereta hilang kawalan

Dua petugas peronda Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) yang sedang memberi bantuan kepada pengguna jalan raya di lorong kecemasan cedera dirempuh berhampira­n Kilometer (KM) 411, lebuhraya PLUS arah selatan, di sini.

Bagaimanap­un, dalam kejadian jam 7 pagi semalam, kedua-dua anggota peronda PLUS masing-masing berusia 23 dan 36 tahun itu tidak cedera serius walaupun tercampak sejurus kejadian.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkua­saan Trafik (JSPT) Selangor Superinten­dan Azman Shari’at berkata, kemalangan berlaku apabila kereta Proton Persona dipandu di lorong kiri hilang kawalan sebelum merempuh bahagian belakang pacuan empat roda milik peronda PLUS.

“Ketika kejadian kakitangan PLUS terbabit memberi bantuan kepada kenderaan Proton Saga yang rosak di lorong kecemasan.

“Tiba-tiba muncul kereta Proton Persona dipercayai hilang kawalan sebelum melanggar bucu kenderaan petugas PLUS,” katanya.

Beliau berkata, akibat rempuhan itu, kenderaan petugas PLUS bergerak ke hadapan dan melanggar dua kakitangan terbabit yang berada di luar kenderaan.

“Dalam kejadian ini dua kakitangan PLUS dibawa ke Hospital Sungai Buloh, namun tidak cedera serius.

“Pemandu dan penumpang Proton Persona yang cedera di dahi dan seorang lagi penumpang yang bengkak di tangan dirawat di Klinik Kesihatan Tanjung Malim, Perak,” katanya.

 ??  ?? KEADAAN kereta peronda dinaiki dua petugas PLUS (gambar bawah) yang dirempuh, semalam.
KEADAAN kereta peronda dinaiki dua petugas PLUS (gambar bawah) yang dirempuh, semalam.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia