Harian Metro

Annuar bidas tindakan Khairy

-

Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa, semalam memuat naik status di Twitter rasminya membidas bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

Bekas Ketua Penerangan UMNO itu bagaimanap­un tidak merujuk atau menamakan Khairy, namun jelas menggambar­kan

Annuar merujuk status itu kepada Ahli Parlimen Rembau, susulan keputusan Khairy tidak sepakat dengan

Ahli Parlimen UMNO keluar dari sidang Parlimen, semalam.

Annuar dalam status dimuat naik di Twitter memuat naik status mengenai bagaimana untuk menjadi seorang pembangkan­g yang berwibawa. “Pembangkan­g yang adalah bertindak sorang-sorang... tidak hadir mesyuarat, bila ada perbincang­an sesama MP tak payah join.

“Bila benda salah kerajaan buat, kita duduk saja...bila kawan-kawan bangun bercakap kita diam saja .....

“Yang ialah ikut Pakatan Harapan (PH),” katanya.

credible

credible

Kuala Lumpur: Akaun perbankan milik bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak lagi dibekukan pihak berkuasa selepas mendapati ia tidak mempunyai kaitan dengan siasatan terhadap syarikat pelaburan strategik negara, 1Malaysia Developmen­t Berhad (1MDB).

Sumber SPRM berkata, penarikan pembekuan itu dibuat sejak kelmarin, selepas mendapati ia juga tidak berkait dengan siasatan terhadap anak syarikat 1MDB iaitu SRC Internatio­nal Sdn Bhd (SRC).

“Betul!, sejak semalam (kelmarin) lagi, akaun peribadi milik Najib tidak lagi dibekukan pihak berkuasa kerana siasatan mendapati ia tidak mempunyai kaitan dengan 1MDB atau SRC,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sementara itu, Timbalan Ketua

Pesuruhjay­a

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia