Harian Metro

Calon MUET maut kenderaan dipandu bapa kemalangan

-

patah kaki kiri dan kanan.

Katanya, mangsa menaiki kereta Perodua Kancil dipandu ayahnya, Ismail Iyasok, 59, dari arah Pasir Mas menghala ke Lubok Jong di sini.

“Siasatan polis mendapati kenderaan mangsa dari arah Pasir Mas menghala ke Lubok Jong. Pada masa yang sama dua kenderaan lain dari arah bertentang­an iaitu Perodua Myvi yang dipandu penuntut Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) berusia 23 tahun dan motosikal yang ditunggang pelajar tingkatan enam SMK Panglima Raja,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, sebaik tiba 1987,” katanya.

Usaha NSTP menemu bual isteri mangsa yang belum dikenal pasti identitiny­a di lokasi kejadian bagaimanap­un gagal kerana dia enggan berikutan terlalu sedih dengan kejadian menimpa suaminya itu. di lokasi kejadian, kenderaan dipandu ayah mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentang­an dan melanggar bahagian depan Perodua Myvi.

“Akibatnya Perodua Kancil terbabas ke bahu jalan sebelah kanan dan bertembung motosikal jenis Yamaha ditunggang pelajar tingkatan enam,” katanya.

Katanya, mangsa yang maut dan cedera masing-masing dibawa ke Hospital Pasir Mas untuk bedah siasat serta rawatan lanjut.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

 ??  ?? KEADAAN kenderaan terbabit nahas yang meragut nyawa Nor Fazlina (gambar kecil).
KEADAAN kenderaan terbabit nahas yang meragut nyawa Nor Fazlina (gambar kecil).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia