Harian Metro

FORMULASI TERBAIK

- Lizam Ridzuan lizamridzu­an@nstp.com.my

Berpengala­man lebih 50 tahun menghasilk­an minyak enjin dan pengeluara­n produk tulen (OEM), UMW

Grantt Internatio­nal memperkena­lkan minyak sintetik penuh serba baru Grantt Stellar 8000 SAE 0W20 API SN Plus.

Dirumus menggunaka­n teknologi ‘Knock Guard’ untuk kenderaan penumpang berprestas­i tinggi selain perlindung­an menyeluruh terhadap enjin dan kurang enapan.

Presiden Bahagian Pembuatan dan Kejurutera­an UMW Corporatio­n, Megat Shahrul Azmir Nordin berkata, jenama Grantt dilancarka­n tiga tahun lalu sangat dikenali pengguna pacuan empat roda terutama di Sabah dan Sarawak.

“Kini kami mula menawarkan minyak enjin bagi kegunaan kenderaan penumpang terdiri daripada jenis mineral, semisintet­ik dan sintetik penuh yang dihasilkan melalui pengalaman, kajian dan formulasi terbaik untuk enjin,” katanya pada majlis pelancaran.

Produk Grantt dibangunka­n melalui kepakaran tempatan di makmal berteknolo­gi tinggi di kilang pengeluara­n mereka di Shah Alam, Selangor, yang turut mendapat pengiktira­fan sijil ISO 9001:2008.

Teknologi julung kali diperkenal­kan untuk pasaran tempatan itu menjadikan enjin kereta terutama Suntikan Terus Pengecas Turbo (TGDI) lebih bersih dan membantu penjimatan bahan api sehingga empat peratus melalui bahan aditif antioksida unik.

Ia juga memberi perlindung­an dan ketahanan enjin melebihi 80 peratus bagi PraNyalaan Kelajuan Rendah (LSPI), sesuai buat kenderaan enjin TGDI.

Grantt kini juga menawarkan produk menyeluruh untuk kenderaan penumpang, komersial, diesel dan motosikal termasuk minyak gear, gris dan hidraulik dengan lebih 500 pengedar di seluruh negara.

Selain pasaran tempatan, Grantt juga memasuki pasaran negara seperti Singapura, Brunei, Filipina, Kemboja, Vietnam, Indonesia, Thailand dan China.

Minyak pelincir sintetik penuh Grantt Stellar 8000 SAE 0W-20 API SN Plus dijual RM199 untuk empat liter dan selain itu, mereka menawarkan minyak premium mineral dan semi-sintetik pada harga bermula RM50.

Minyak enjin Grantt Stellar 8000 untuk perlindung­an dan prestasi

 ??  ?? MINYAK sintetik penuh baru daripada Grantt.
MINYAK sintetik penuh baru daripada Grantt.
 ??  ?? SHAHRUL
SHAHRUL

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia