Harian Metro

2018 lebih mencabar Shukor puji rakan pasukan

- Rizar Mohd Noor sukanteam@nstp.com.my Amin Ridzuan Ishak aminridzua­n@nstp.com.my

 Fadhli Shas akui saingan pasukan lain makin sengit

Tonggak pertahanan Johor Darul Ta’zim (JDT), Mohd Fadhli Shas mengakui kejuaraan Liga Super musim ini lebih mencabar berbanding empat kejuaraan yang dimenangi sejak musim 2014.

Bagaimanap­un Mohd Maran: Kapten FELDA United, Shukor Adan memuji rakan sepasukann­ya yang berjuang habis-habisan untuk memastikan kejuaraan Liga Perdana menjadi milik mereka musim ini.

Bekas pemain kebangsaan berusia 39 tahun itu berkata, walaupun mereka diletakkan sebagai pasukan pilihan, saingan untuk menjadi juara bukan mudah berikutan tentangan hebat pasukan lain.

“Saya bagi pujian kepada pasukan yang berjuang dengan bersungguh-sungguh Fadhli tetap meletak sasaran memastikan JDT terus cemerlang bagi meneruskan rentak kemenangan apabila berdepan PKNP FC pada aksi liga di Stadium Perak, di Ipoh, malam esok.

Katanya, baki dua perlawanan yang diharungi JDT, bermula dengan aksi menentang PKNP FC, malam ini dan Kuala Lumpur pada 27 Julai untuk mengakhiri walaupun ada kalanya prestasi kami ada masanya turun dan naik, namun akhirnya kami berjaya menjadi juara.

“Ada pemain dalam pasukan ini masih belum menang piala dan saya gembira untuk mereka...ia satu motivasi bagi kami menghadapi saingan Piala Malaysia yang mana kami sasarkan untuk layak ke perlawanan akhir,” katanya ditemui Sukan NSTP selepas sambutan kejuaraan Liga Perdana di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka, kelmarin.

Trofi juara Liga Perdana disampaika­n selepas perlawanan antara FELDA United dengan PDRM yang berkesudah­an seri 2-2. saingan liga elit domestik tidak boleh dipandang remeh, sebaliknya pihaknya mahukan kemenangan.

“Musim ini cukup mencabar sebelum kami merealisas­ikan impian muncul juara liga lima musim berturut-turut dan saya gembira menambah koleksi kejuaraan sejak menyertai JDT pada musim 2014 dan lebih manis kami layak bersaing dalam kancah Liga Juara-Juara Asia (ACL) buat pertama kali dalam sejarah bola sepak negara.

“Kami berdepan pelbagai isu terutama pengambila­n pemain import namun ia tidak menjejaska­n tumpuan mengharung­i saingan liga tatkala barisan pemain tempatan mampu menggalas tugas yang diamanahka­n selain kebijaksan­aan pengurusan kelab mengatasi masalah itu. “Ternyata pengalaman menjuarai liga pada musim ini amat manis yang tidak akan dilupakan dan ia hasil sokongan serta dorongan keluarga selain kami dalam satu pasukan sentiasa bekerjasam­a antara satu sama dengan semangat kekeluarga­an yang menjadi tunjang utama kejayaan JDT,” katanya ketika dihubungi Sukan NSTP.

Mengulas pertembung­an menentang skuad kendalian Abu Bakar Fadzim yang kini berada di tangga kelapan liga, Mohd Fadhli berharap pemain JDT tidak leka dibuai kejayaan yang dikecapi dan kembali fokus mengharung­i baki aksi liga.

Menurutnya, PKNP FC adalah pasukan yang mampu melakar kejutan apatah lagi beraksi di laman mereka sendiri dan sudah tentu pasukan itu akan turun dengan corak permainan pantas bagi memburu kemenangan.

“Siapa yang akan diturunkan pada aksi itu tidak boleh leka dan mengelak daripada membuat kesilapan mudah dan saya percaya walaupun persiapan menentang PKNP FC tampak singkat namun itu bukan alasan.

“Selaku juara liga, kami akan turun dengan persembaha­n yang mantap dan enggan pulang dengan tangan kosong kerana sasaran kami untuk baki dua perlawanan adalah mengutip mata maksimum,” kata Mohd Fadhli.

Dalam pada itu, Shukor menolak tanggapan segelintir pihak yang menganggap Liga Perdana sebagai kelas dua dan tidak sehebat Liga Super.

“Tiada istilah Liga Perdana sebagai kelas dua, ada sesetengah pasukan yang bermain dengan hebat dan kami perlu berusaha sebaik mungkin untuk memenangi setiap perlawanan.

“Kami tidak sangka pasukan seperti MIFA, FELCRA FC dan UKM FC mampu memberi saingan kuat.”

Selepas 19 perlawanan, FELDA yang dikendalik­an B Sathianath­an, mengumpul 42 mata.

 ??  ??
 ??  ?? PEMAIN FELDA United meraikan kejuaraan selepas dinobatkan sebagai juara Liga Perdana 2018 di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka.
PEMAIN FELDA United meraikan kejuaraan selepas dinobatkan sebagai juara Liga Perdana 2018 di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia