Harian Metro

Pasukan pilihan tepati ramalan

-

 Darul Naim, Stylo Mylo Blue muncul pasukan terbaik, layak ke Grand Final

Dua pasukan pilihan kategori bawah 16 tahun, Darul Naim dan Court Soccer A menepati ramalan muncul pasukan terbaik seterusnya layak ke peringkat Grand Final pada saingan Karnival Futsal MILO Hidup Bola 2018 di Sport Prima, di sini, baru-baru ini.

Pertembung­an final membabitka­n dua wakil Kuala Lumpur meriah dengan sorakan penyokong kedua-dua pasukan.

Tuah lebih memihak kepada Darul Naim kendalian Rosli Ariffin apabila berjaya menewaskan Court Soccer A 2-0.

Sebelum itu pada aksi separuh akhir, Court Soccer A berjaya menewaskan wakil tuan rumah Soccer Extreme 3-2, manakala Darul Naim menumpaska­n Ally FC juga dengan 3-2.

Stylo Mylo Blue muncul

Mereka antara 50,000 peserta yang dijangka memeriahka­n acara sukan pelanconga­n bertaraf antarabang­sa Terengganu yang dikelola Persatuan Olahraga Amatur Terengganu (POAT) buat kali kedua.

Pengerusi Jawatankua­sa Pembanguna­n Sukan, Belia dan NGO negeri, Wan Sukairi Wan Abdullah berkata, acara itu platform untuk mempromosi pelbagai keindahan dan keunikan di Terengganu menggunaka­n tema Vacay-Run iaitu mempromosi pelanconga­n sukan.

“Tahun ini masa pelepasan membabitka­n pelbagai kategori akan dikekalkan seperti tahun sebelum ini iaitu pada jam 12.01 tengah malam juara kategori B-12 selepas menewaskan ABS Monuha B 2-0 pada aksi final.

Pada saingan separuh akhir, ABS Monuha B mengalahka­n Kombat Fighter 2-0, manakala Stylo Mylo Blue memadam impian Rambai Muda FC 3-1.

Juara negeri masing-masing menerima RM800, pingat, barangan Figos, manakala naib juara menerima RM600. Tempat ketiga bersama menerima RM400 berserta pingat dan barangan Figos.

Darul Naim, Court Soccer A, Stylo Mylo Blue dan ABS Monuha B akan mewakili Johor ke peringkat Grand Final di Sport Planet, Subang pada 27 Oktober depan.

Hadiah kepada pemenang disampaika­n oleh Pengurus Pemasaran Sukan Nestle, Ng Ping Loong, sambil diiringi Pengarah Teknikal kejohanan, Nik Muhd Radzi.

Siri seterusnya akan berlangsun­g di Jesseball Sport Centre, Pulau Pinang, Sabtu ini.

dan berakhir pada jam 10 pagi di Dataran Batu Buruk.

“LAJSM 2018 menawarkan lima kategori iaitu 42 kilometer, 21km, 12km, 5km dan 3km dengan jumlah wang kemenagan RM214,000,” katanya pada sidang media di Wisma Darul Iman.

Menurutnya, LAJSM 2018 juga menggunaka­n aplikasi live.sporthive.com/event/34 83/app yang boleh menjejak pelari di mana mereka berada melalui aplikasi yang dimuat naik di Google Play dan App Store seperti tahun lalu.

“Hingga kini seramai 48,000 peserta sudah mendaftar dan selebihnya dijangka akan berbuat demikian sebelum tarikh tutup pada 5 Ogos depan.”

 ??  ?? PING Loong (belakang tiga dari kiri) dan Nik Radzi (kiri) meraikan kejayaan pasukan terbaik kategori B-12.
PING Loong (belakang tiga dari kiri) dan Nik Radzi (kiri) meraikan kejayaan pasukan terbaik kategori B-12.
 ?? FOTO: ?? WAN Sukairi (berdiri tiga dari kiri) dan Presiden Persatuan Olahraga Amatur Terengganu (POAT), Datuk Wan Hisham Wan Salleh (berdiri tiga dari kanan) bersama jersi rasmi LAJSM18.
FOTO: WAN Sukairi (berdiri tiga dari kiri) dan Presiden Persatuan Olahraga Amatur Terengganu (POAT), Datuk Wan Hisham Wan Salleh (berdiri tiga dari kanan) bersama jersi rasmi LAJSM18.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia