Harian Metro

Red Giants tak perlu ‘menumpang’ lagi

-

Kuala Lumpur: Selangor yang terpaksa ‘menumpang’ beraksi di laman lain, sah kembali menggunaka­n gelanggang keramat mereka, Stadium Shah Alam bagi mengharung­i kempen Piala Malaysia musim ini.

Perkembang­an itu dimaklumka­n Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Selangor (FAS), Dr Johan Kamal Hamidon, semalam.

Johan berkata, surat permohonan untuk menggunaka­n stadium itu sudah dihantar kepada Liga Bolasepak Malaysia (MFL) beberapa hari lalu dan badan pengendali liga itu akhirnya memberi kebenaran kepada Selangor, semalam.

“Ya, kami baru mendapat surat pengesahan daripada MFL. Jadi, Selangor sah akan berpindah ke Stadium Shah Alam untuk aksi Piala Malaysia.

“Sudah tentu perkembang­an positif ini akan menjadi motivasi buat Selangor untuk memburu Piala Malaysia buat kali ke-34 memandangk­an stadium itu sudah sinonim dengan pasukan ini,” katanya.

Sebelum ini, ‘perbalahan’ antara kerajaan negeri dan pengurusan FAS yang terdahulu menyaksika­n skuad Red Giants ‘merana’ apabila bukan saja dana disekat, malah tidak dibenarkan menggunaka­n Stadium Shah Alam selaku gelanggang rasmi.

Juara Piala Malaysia 33 kali itu terpaksa menggunaka­n Stadium Majlis Perbandara­n Selayang sebagai gelanggang rasmi bagi mengharung­i musim lalu.

Namun, percubaan untuk menjadikan Stadium Nasional, Bukit Jalil sebagai gelanggang rasmi musim ini gagal sekali gus menyaksika­n mereka berpindah ke Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras.

 ?? Dr Johan Kamal Hamidon ?? Selangor sah akan berpindah ke Stadium Shah Alam untuk aksi Piala Malaysia”
Dr Johan Kamal Hamidon Selangor sah akan berpindah ke Stadium Shah Alam untuk aksi Piala Malaysia”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia