Harian Metro

Lima tukang urut leka layan pelanggan ditahan

-

Alor Setar: Guna kemudahan aplikasi WeChat untuk mengiklank­an khidmat seks ditawarkan tukang urut warga asing. Itu antara kegiatan maksiat dijalankan premis refleksolo­gi yang diserbu Jabatan Imigresen Kedah dalam Op Mega 3.0 di Persiaran Sultan Abdul Hamid, di sini, kelmarin.

Dalam serbuan jam 4.30 petang, lima wanita Thailand ditahan ketika masing-masing leka melayan pelanggan di premis dua tingkat berkenaan.

Pengarah Imigresen negeri, Zuhair Jamaludin berkata, tukang urut berusia antara 20 hingga 38 tahun yang ditahan itu dikesan melakukan kesalahan imigresen dengan melanggar syarat pas diberikan.

Katanya, premis berkenaan dipercayai menawarkan perkhidmat­an seks termasuk urutan body to body (B2B) pada kadar RM148 sejam, selain khidmat urut biasa RM60 sejam dan urutan badan termasuk kemaluan RM110 sejam.

“Pelanggan yang ingin menggunaka­n perkhidmat­an urutan ini boleh menempah melalui aplikasi WeChat dan memilih tukang urut diingini seperti dipaparkan dalam aplikasi itu.

“Kami turut mengeluark­an saman ke atas lima lelaki tempatan berusia antara 26 dan 40 tahun yang dipercayai majikan, penjaga kaunter dan tiga lagi pelanggan pusat refleksolo­gi itu,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Zuhair berkata, premis berkenaan pernah diserbu beberapa kali, tetapi gagal berikutan kawalan ketat dengan kewujudan sistem kamera litar tertutup (CCTV) bagi tujuan pengawasan.

Katanya, pihaknya menyamar sebagai pelanggan dengan membuat tempahan dalam talian bagi memudahkan tangkapan dijalankan.

 ??  ?? TUKANG urut warga asing yang ditahan di pusat refleksolo­gi yang diserbu di Persiaran Sultan Abdul Hamid, kelmarin.
TUKANG urut warga asing yang ditahan di pusat refleksolo­gi yang diserbu di Persiaran Sultan Abdul Hamid, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia