Harian Metro

‘Balas jasa mereka di akhirat’

-

Kuala Lumpur: “Eusuf tidak mampu mengucapka­n terima kasih di dunia ini, jadi saya berpesan dan membisikka­n di telinga Eusuf supaya mencari mereka (penyumbang) dan sampaikan ucapan itu di akhirat kelak.

“Terima kasih kepada semua yang menyumbang untuk Eusuf, hanya Allah yang dapat membalas jasa semua. Alhamdulil­lah, jumlah kutipan tabung untuk Eusuf semakin menghampir­i sasaran,” kata Djasriza Jasin, 41, ibu Eusuf Muhammad Idzfan, 3, yang menghidap Sindrome

Lennox Gestaut (LGS).

Djasriza yang juga pensyarah di UNITAR Internatio­nal University berkata, dia bersyukur dan berterima kasih kepada semua pihak yang menyumbang di akaun miliknya dan Eusuf serta mengunjung­inya di rumah untuk menyampaik­an sumbangan.

“Saya tidak sangka kisah Eusuf mendapat perhatian ramai. Bagaimanap­un sebaik tabung Eusuf mencecah RM100,000, saya harap sumbangan dihentikan dan salurkan kepada anak syurga lain.

“Cukuplah apa yang kami terima ini, selebihnya biar keluarga kami usahakan sebab kami takut ambil hak anak syurga lain yang lebih memerlukan dan layak,” katanya, semalam.

Kisah Eusuf yang dilaporkan Harian Metro bermula Sabtu lalu mendapat perhatian masyarakat apabila anak syurga itu diserang sawan 30 hingga 100 kali sehari menyebabka­n dia perlu memakai alat penstabila­n gelombang otak, Vagal Nerve

Stimulator (VNS) yang berharga RM100,000.

 ??  ?? DJASRIZA menyuap makanan kepada Eusuf.
DJASRIZA menyuap makanan kepada Eusuf.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia