Harian Metro

WAGS pintar serang EPL

-

serta gelanggang bola keranjang.

Sementara itu, seorang lagi tonggak baru dari Brazil, Fred bukan hanya licik di atas padang, malah cukup hebat untuk memikat seorang wanita yang mempunyai pendidikan tinggi.

Tunangnya, Monique Salum bekerja dengan Pusat Pembanguna­n Teknologi Nuklear Brazil, selepas menamatkan pengajian peringkat universiti dalam bidang geologi.

Dia yang bertugas sebagai jurutera kimia kembali menceritak­an betapa longlainya pasukan Selangor ketika ini.

Penampilan ke perlawanan akhir Piala FA menentang Pahang di Stadium Nasional Bukit

Jalil pada 7 Julai lalu juga memperliha­tkan rentak sumbang Selangor di depan Raja Muda Selangor yang juga presiden baru Persatuan Bolasepak Selangor (FAS).

Ternyata banyak bocor yang perlu ditampal oleh pengurusan Selangor.

Zaman kehebatan Selangor di bawah ketokohan Datuk Harun Idris, Datuk Mazlan Harun, S Anthonysam­y, R Ramalingam dan Datuk Mohd Aini Taib dulu juga ada berdepan isu dan kontrovers­i.

Namun, kemelarata­n prestasi Selangor sebagai pasukan gergasi bola sepak tanah air kebelakang­an ini, cukup parah bagai tiada penawar. Mungkin, adalah pelajar dari lulusan Universiti Centre Belo Horizonte dan mula dilihat keluar bersama Fred pada Januari 2016 ketika pemain itu bersama kelab, Shakhtar Donetsk.

Penjaga gol utama Brazil, Alisson yang berhijrah ke Liverpool menjelang musim bau Liga Perdana Inggeris (EPL), sangat bertuah kerana bukan saja memiliki seorang isteri memiliki rupa menawan, malah bekerja sebagai doktor.

Isterinya, Natalia Loewe baru berusia 25 tahun dan selepas berkahwin pada 2015 tahun lalu mereka dikurniaka­n seorang cahaya mata yang diberi nama, Helena.

Turut menarik perhatian ialah, Patricio apabila isterinya, Vera Ribeiro bukan saja bekerja sebagai ahli psikologi malah pernah menulis buku mengenai terapi seks.

Sama seperti Vera, Vittoria Repetto teman wanita kepada tonggak baru Arsenal, Lucas Torreira juga seorang ahli psikologi, manakala isteri,

Stephan Lichtstein­er, Manuela adalah pakar ekonomi dan jurulatih kecergasan. FAS perlu mencari semula titik masalah sebenar, secara dalaman dan luaran mengapa mereka gagal membentuk sebuah pasukan yang konsisten.

Malam ini, Selangor berdepan Pahang di Shah Alam dan bertandang ke Sabah pada 18 Ogos.

Jika silap langkah dua perlawanan itu boleh menjadi tikaman hebat menambah derita bola sepak Selangor dalam kejohanan berprestij yang pernah mengangkat martabat mereka.

Maka, tidak hairanlah pasukan kelab, PKNS FC diberi penghormat­an sebagai wakil Selangor dalam perlawanan nostalgia tahunan Piala Sultan Selangor menentang pencabar tradisi Singapura di Shah Alam pada 25 Ogos nanti.

Selangor oh Selangor..apa sudah jadi? Jumpa lagi!

 ??  ?? FRED bersama teman wanitanya Monique.
FRED bersama teman wanitanya Monique.
 ??  ?? ISTERI Alisson, Natalia adalah seorang doktor.
ISTERI Alisson, Natalia adalah seorang doktor.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia