Harian Metro

Bangkitlah!

- Aziman Rosdi aziman@hmetro.com.my Nazri Abu Bakar sukanteam@nstp.com.my

Masih terlalu awal buat Selangor menyerah kalah meskipun kekalahan dua perlawanan berturut-turut dalam saingan Kumpulan D Piala Malaysia jelas menyukarka­n mereka.

Skuad kendalian Nazliazmi Nasir itu kini menduduki tangga tercorot kumpulan tanpa sebarang mata selepas tumpas kepada Pahang 0-2 di Stadium Shah Alam malam kelmarin.

Namun, beliau tetap yakin Melaka: Isu tunggakan gaji pemain dan jurulatih Persatuan Bolasepak Melaka United (MUSA) akan diselesaik­an dalam tempoh sebulan.

Ketua Menteri Melaka merangkap Presiden MUSA, Adly Zahari berkata, persatuan itu akan memastikan kebajikan pemain sentiasa menjadi keutamaan.

Beliau berkata, selepas peralihan kerajaan wujud masalah berhubung tajaan termasuk dari agensi dan syarikat swasta dengan perbincang­an sedang dilakukan.

“Saya yakin dalam tempoh skuad juara 33 kali Piala Malaysia itu akan bangkit untuk menghidupk­an peluang apabila bertandang ke Sabah, Sabtu ini.

“Sabah menang ke atas PKNP FC (1-0) malam ini, tapi dengan kedudukan sekarang saya masih lagi optimis. Tempoh rehat empat, lima hari ini akan digunakan sebaiknya untuk mempersiap­kan pasukan.

“Mungkin di Sabah kami akan kutip tiga mata di sana, saya tetap percayakan kemampuan

„ Nazliazmi harap pemain balas kepercayaa­n diberi

sebulan tunggakan itu akan diselesaik­an. Buat masa ini, perbincang­an pengurusan dengan pemain dan jurulatih pemain saya,” katanya.

Nyata ketiadaan tonggak utama Syahmi Safari, Ivan Dimas dan Ilham Udin Armayn memberi kesan kepada corak permainan pasukan apabila skuad Red Giants turut tumpas 0-3 di tangan PKNP FC dalam penampilan semula di Stadium Shah Alam minggu lalu.

Jelas Nazliazmi, beliau sedia untuk terus melakukan perubahan dalam kesebelasa­n utama bagi memberi sudah diadakan dan mereka sedia maklum mengenainy­a.

“Kami harap dalam tempoh peluang kepada semua pemain membuktika­n kemampuan.

“Saya buat beberapa perubahan dalam kesebelasa­n utama kali ini dan kami berjaya mengimbang­i permainan khususnya dalam 20 minit pertama. Saya guna hampir semua pemain dalam pasukan musim ini untuk memberi peluang kepada pemain, tapi masih ada beberapa pemain yang gagal membalas kepercayaa­n saya,” katanya. itu, sumbangan penaja akan diterima dan kami yakin isu ini tidak mengganggu prestasi pemain,” katanya semalam.

Kelmarin, Sukan NSTP melaporkan MUSA mengakui berdepan masalah kewangan hingga berlaku kelewatan dalam membayar gaji pemain yang tertunggak dua bulan iaitu pada Jun dan bulan lalu.

 ?? FOTO: RASUL AZLI SAMAD
Adly Zahari ?? ADLY (empat dari kanan) pada Kongres Persatuan Bola Sepak Melaka kali ke-63 di Ayer Keroh, semalam. Saya yakin dalam tempoh sebulan tunggakan itu akan diselesaik­an.
Buat masa ini, perbincang­an pengurusan dengan pemain dan jurulatih sudah diadakan dan mereka sedia maklum mengenainy­a”
FOTO: RASUL AZLI SAMAD Adly Zahari ADLY (empat dari kanan) pada Kongres Persatuan Bola Sepak Melaka kali ke-63 di Ayer Keroh, semalam. Saya yakin dalam tempoh sebulan tunggakan itu akan diselesaik­an. Buat masa ini, perbincang­an pengurusan dengan pemain dan jurulatih sudah diadakan dan mereka sedia maklum mengenainy­a”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia