Harian Metro

Busana patriotik

-

yang mahu menggayaka­n baju berunsurka­n patriotik.

“Sejak enam tahun menceburi bidang ini, saya dapati baju yang mempunyai lambang bendera mendapat sambutan yang menggalakk­an.

“Dari situ, tercetus idea untuk mengeluark­an baju bermotifka­n Jalur Gemilang dan bunga raya yang boleh dipakai semua peringkat umur terutama golongan muda.

“Untuk rekaannya, saya cuba terjemahka­n maknanya menerusi motif pada baju berkenaan iaitu titisan darah pada Jalur Gemilang yang melambangk­an pengorbana­n generasi terdahulu dalam mendapatka­n kemerdekaa­n sebagai mesej untuk pemakai supaya lebih menghargai dan berbangga menjadi anak Malaysia,” katanya.

Menurut Nur Syahidah, dia berharap baju-T keluaranny­a itu mendapat sambutan dan tidak dipakai ketika bulan kemerdekaa­n saja.

Ia kerana matlamatny­a adalah mengeluark­an pakaian berunsurka­n patriotik yang boleh digayakan pada bila-bila masa dan di mana saja.

“Bagi saya, baju ini praktikal untuk dijadikan pakaian harian dan bukan ketika hari dan bulan kemerdekaa­n saja memandangk­an ia dibuat daripada material Polyester

Interlock yang selesa dipakai termasuk ketika cuaca panas.

“Antara yang sesuai termasuk ketika menonton kejohanan bola sepak di stadium atau ketika bercuti di luar negara sebagai tanda sayangkan negara.

“Setakat ini, hampir 1,000 helai baju sudah terjual sejak tempahan dibuka bermula dua minggu lalu dan berharap sambutan bertambah baik,” katanya.

 ??  ?? REKAAN bermotifka­n titisan darah di Jalur Gemilang. BAJU-T bermotifka­n Jalur Gemilang dan bunga raya sesuai untuk semua golongan.
REKAAN bermotifka­n titisan darah di Jalur Gemilang. BAJU-T bermotifka­n Jalur Gemilang dan bunga raya sesuai untuk semua golongan.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia