Harian Metro

New Boyz ‘bersatu’ demi peminat

-

kurang stamina dan ini menjejaska­n kualitinya sebagai penyanyi yang baik. Kita boleh ambil contoh Datuk Awie, dia adalah penyanyi hebat dan amat berdisipli­n. Dia akan pastikan mendapat tidur secukupnya sekiranya bakal terbabit dengan mana-mana persembaha­n. Namun, ciri-ciri itu tidak ada pada Aweera,” katanya.

Harian Metro semalam melaporkan Aweera mengesahka­n dia sudah meninggalk­an Prime Domestic.

Aweera yang enggan menjelaska­n cerita sebenar mengenai pengundura­nnya itu Penyanyi Tomok kini dalam usaha mengumpulk­an bekas anggota asal kumpulan New Boyz iaitu Syuk

(bass), Jay (gitar utama), Lan (gitar) dan Along (dram) untuk terbabit sama dalam persembaha­n Tomok Vs Black - In The Spotlight yang bakal berlangsun­g di Dewan Filharmoni­k Petronas pada 28 November ini.

Tomok, 34, atau nama sebenarnya Shah Indrawan Ismail berkata, perkara itu bagi memenuhi permintaan peminat yang ingin menyaksika­n mereka bergabung semula.

“Apabila mendapat tawaran menjayakan persembaha­n bersama Orkestra Filharmoni­k Malaysia (MPO) ia satu sejarah untuk saya.

“Jadi, kalau boleh saya mahu melakar sejarah ini bersama dengan bekas anggota New Boyz. Tambahan pula, kebanyakan yang sudah membeli tiket mahu kami bergabung dalam persembaha­n itu.

“Buat masa sekarang, saya masih cuba mendapatka­n mereka lagi. Ada yang sudah bersetuju dan ada juga yang belum memberikan jawapan. Lagipun, mereka memang sudah tidak aktif dalam bidang ini. Apa pun, saya berharap usaha ini dapat dilaksanak­an,” katanya kepada Harian Metro.

Tomok berkata, sekiranya semua bekas anggota itu bersetuju, dia bercadang untuk mempersemb­ahkan beberapa lagu yang pernah dipopulark­an mereka suatu ketika dulu.

“Memandangk­an persembaha­n bersama Black nanti sudah ada band pengiring lain, jadi untuk kemunculan saya bersama New Boyz pula mungkin membabitka­n beberapa lagu.

“Apatah lagi, tahun depan New Boyz menyambut ulang tahun ke-20,” katanya.

 ?? Noh ?? Prime Domestic kerap berdepan masalah Aweera gagal menyanyi dengan baik walaupun hanya untuk majlis makan malam yang santai” AWEERA tinggalkan Prime Domestic sejak sebulan lalu.
Noh Prime Domestic kerap berdepan masalah Aweera gagal menyanyi dengan baik walaupun hanya untuk majlis makan malam yang santai” AWEERA tinggalkan Prime Domestic sejak sebulan lalu.
 ??  ?? TOMOK
TOMOK

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia