Harian Metro

‘Suara ghaib itu...’

-

„ Ameng kongsi pengalaman ketika terjebak dadah

akan menjadi takut dan saya ketika itu memandu kereta dalam keadaan menggigil,” katanya.

Beliau berkata demikian pada program wacana bertajuk Dadah: Aku Peduli, Kau Jangan Tak Peduli di Dewan Karangkraf di sini, semalam.

Turut hadir sebagai panel, bekas Ketua Pengarah Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Datuk Dr Abd Halim Mohd Hussin; Ketua Penolong Pengarah Pembanguna­n Kemanusiaa­n Jabatan Pendidikan Selangor, Kairul Anuar Awang dan Ketua Penolong Pengarah Risikan/Operasi Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Zulkifli Ali.

Ameng berkata, suara itu kemudian memintanya memandu sehingga ke Tanah Perkuburan Islam Cheras, Kampung Baru.

“Suara itu berkata ‘aku nak tunjuk kau satu tempat yang kau akan kembali suatu hari nanti, kau cari satu tapak kubur, aku nak tunjuk’.

“Ketika singgah di tanah perkuburan bersendiri­an, saya melihat cahaya terang seolah-olah ada lampu yang menyuluh di setiap kubur di situ.

“Saya nampak ia bukan tempat mengerikan namun menginsafk­an. Saya menangis teresak-esak di kubur itu walaupun ketika itu saya di bawah pengaruh dadah,” katanya.

Kata Ameng yang dibebaskan dari Penjara Kluang akibat penyalahgu­naan dadah pada Jun 2016, peristiwa itu turut membuka ‘hijab’ yang membolehka­n dirinya melihat perkara ghaib selama tiga bulan.

“Saya boleh tahu orang yang sembahyang atau tidak selain melihat bunian. Ini bukan cerita main-main,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia