Harian Metro

Sasar jualan bukan bahan api naik 30%

-

Kuala Lumpur: Petronas Dagangan Berhad (PDB) mengunjurk­an sumbangan jualan bukan bahan api meningkat 30 peratus dalam tempoh dua hingga tiga tahun lagi.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamaed Tahir berkata, pada masa ini penjualan petrol menyumbang kepada keseluruha­n pendapatan iaitu 90 peratus, manakala bukan bahan api seperti peruncitan 10 peratus.

“PDB menjalin kerjasama dengan peneraju terbesar industri ruangan kerja iaitu

dalam mentransfo­rmasi stesen Petronas Jalan Kolam Air Lama Ampang kepada hab inovasi yang turut dikenali sebagai

“Dengan ruangan kerja bersama terbesar di negara ini menjadi langkah ideal memupuk inovasi dalam kalangan syarikat permulaan dan perusahaan kecil dan sederhana (PKS).

adalah strategi jangka panjang PDB menjenama semula bisnes runcit yang memberi fokus kepada penciptaan perkhidmat­an inovatif kepada pelanggan,” katanya selepas melawat ruang

di sini, semalam. Bagi membolehka­n usaha menaiktara­f pengalaman pelanggan, PDB membuka peluang kepada rangkaian dan komuniti syarikat permulaan menyertai

samping

(bersaiz 22,285 kaki persegi), juga menempatka­n makmal inovasi dikenali sebagai

Di

Syed Zainal Abidin berkata, PDB sentiasa mencari strategi mempelbaga­ikan perniagaan dan perkhidmat­an yang dapat meningkatk­an jualan.

 ??  ?? SYED Zainal Abidin (tengah) dibawa melawat ruang Common Ground di Stesen Minyak Petronas Jalan Kolam Air.
SYED Zainal Abidin (tengah) dibawa melawat ruang Common Ground di Stesen Minyak Petronas Jalan Kolam Air.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia