Harian Metro

Beasley puas hati prestasi anak buah

- Haika Khazi mfaizul@nstp.com.my

“Bohonglah jika saya cakap tiada tekanan tapi saya yakin pemain boleh lakukannya. Mereka hanya perlu pergi ke sana, fokus dan lakukan yang terbaik.”

Ketika pasukan wanita disandarka­n harapan untuk menamatkan saingan di kedudukan podium, Maradona tidak menafikan pasukan lelaki juga mempunyai peluang.

“Mereka (skuad lelaki) semakin serasi bersama, mereka Nilai: Ketua jurulatih skuad berbasikal trek negara John Beasley berpuas hati dengan prestasi anak buahnya menjelang temasya Sukan Asia Jakarta-Palembang yang akan bermula secara rasmi, Sabtu ini.

“Saya gembira kerana segala perancanga­n berjalan lancar, jadi kita hanya tunggu dan lihat bagaimana mereka beraksi menentang atlet negara lain di Jakarta nanti,” kata Beasley.

“Walaupun saya meletakkan sasaran untuk menang pingat dalam acara pecut dan keirin, saya percaya pasukan pecut negara mampu mencipta kejutan dan sekurang-kurangnya menduduki tempat keempat di Sukan Asia nanti.”

Beasley menegaskan kejayaan di Sukan Asia penting kerana ia sebahagian daripada persediaan skuad berbasikal kebangsaan untuk layak ke Sukan

Olimpik Tokyo

2020.

“Secara jujurnya kita juga sudah memasuki

(gambar)

mampu mempamerka­n aksi mantap apabila bersama dan mempunyai kelebihan dalam acara berpasukan.

“Pasukan lelaki perlu membuktika­n mereka mampu melakukann­ya, jadi perancanga­n untuk menghadapi Sukan Olimpik Tokyo 2020 selepas berjaya melakukan dengan baik untuk fasa pertama, sejak dua tahun lalu,” katanya.

Sebelum ini, media melaporkan Beasley enggan terlalu memikirkan sangat sama ada dia akan terus kekal membimbing skuad lumba basikal trek kebangsaan selepas Sukan Asia 2018 Jakarta-Palembang berakhir, bulan depan. Ketua jurulatih itu menegaskan, beliau akan meneruskan tugasnya seperti biasa kerana fokus utamanya sekarang adalah memastikan sasaran ditetapkan dapat dicapai di temasya

itu. mereka perlu percaya pada kemampuan masing-masing,” kata Maradona yang mahu pasukan Korea Selatan ditewaskan.

Skuad lelaki negara akan dibarisi Rafiq Ismail, Adrian Ang, Syafiq Ridhwan, Alex Liew, Ahmad Muaz Fishol dan Timmy Tan.

Maradona turut menjangkak­an satu persaingan terbuka yang mana sistem pemarkahan akan dikira berdasarka­n 10 frame yang kali pertama diperkenal­kan di kejohanan utama.

Acara boling akan bermula 21 Ogos ini di Pusat Bowling JSC di Palembang.

Pada edisi empat tahun lalu di Incheon, Korea Selatan, Malaysia menamatkan saingan dengan meraih empat perak.

 ??  ?? KETUA kontinjen ke Sukan Asia 2018, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi (dua dari kiri) bertemu dengan sebahagian pemain skuad tenpin bowling negara.
KETUA kontinjen ke Sukan Asia 2018, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi (dua dari kiri) bertemu dengan sebahagian pemain skuad tenpin bowling negara.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia