Harian Metro

Filem kutipan ‘ciput’

-

Namun, kelonggara­n pada jalan cerita mungkin menjadi salah satu punca filem ini hanya mampu mengutip RM14,196.50.

Filem lakonan Hairul Azreen, Risteena Munim, Aliff Yasraff dan Syainie Aida ini ditayangka­n pada 14 Jun lalu.

Filem arahan Rosli

Mohd Taib ini mengisahka­n Qhaliq yang sejak kecil memasang impian untuk menjadi anggota bomba. Apabila dewasa, dia berjaya menyertai Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia serta menjalanka­n misi berbahaya termasuk menyelamat­kan seorang wanita yang cuba membunuh diri.

4. DUBAI MY LOVE

(RM15,550.50)

Filem arahan Aidilfitri Mohd Yunus ini ditayangka­n pada 26 Oktober tahun lalu. Ia membariska­n pelakon baru seperti Erwin Dawson, Hanna Aqeela, Puteri Najuwa dan Ben Ali.

Hanya bertahan selama seminggu di pawagam, filem ini hanya meraih kutipan RM15,550.50.

Walaupun menampilka­n kisah cinta, ia gagal menarik penonton untuk menikmati jalan cerita yang dipertaruh­kan.

Dubai My Love mengisahka­n seorang lelaki iaitu Amar yang terpaksa menanggung malu selepas kekasihnya Balqis tidak muncul pada hari perkahwina­n mereka.

Berikutan itu, Amar membawa diri ke Dubai untuk memulakan hidup baru dan ketika di sana dia bertemu dengan Maryam. Bagaimanap­un, saudara Balqis iaitu Fazleena datang melawatnya.

Kedatangan Fazleena mengingatk­an semula Amar terhadap Balqis. Perasaan cintanya terhadap Maryam mulai tergugat apabila terkenang semula memori bersama Balqis.

5. PERANSANG RENTAP

(RM34,614.14)

Mengangkat tema budaya masyarakat Iban di Sarawak, penerbit yang juga merangkap pengarah filem ini, Lina Johor menjelaska­n semangat pahlawan Rentap dipilih

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia