Harian Metro

Laporan berita tak benar

-

Kuala Lumpur: Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming kesal dengan tajuk laporan akhbar yang menyebut DAP berkeras berhubung status hak milik tanah 999 tahun atau hak milik kekal kepada tanah kampung baru.

Kor Meng berkata, laporan berita itu tidak benar dan tidak bertanggun­gjawab.

“Saya tidak pernah bangkitkan isu hak milik kekal, sebaliknya apa yang berlaku adalah apabila saya ditanya pemberita, saya hanya nyatakan Pakatan Harapan (PH) komited melaksanak­an semua janji yang termaktub dalam manifesto.

“Kata-kata itu sama dengan ucapan penggulung­an Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu pada persidanga­n Dewan Negeri Perak, baru-baru ini,” katanya dalam satu kenyataan kepada media, semalam.

Beliau berkata, laporan berita demikian berniat jahat dan provokasi selain cuba memecah-belahkan perpaduan antara rakyat berbilang kaum.

“Saya harap rakyat tidak jatuh ke dalam perangkap politik perkauman yang beracun, sebaliknya memberi sokongan kepada PH untuk membuat pembaharua­n demi manfaat bangsa dan negara tercinta dalam era Malaysia Baru,” katanya.

Beliau menegaskan DAP sebagai parti yang penuh bertanggun­gjawab tidak pernah memberi tekanan kepada Ahmad Faizal, sebaliknya mereka mempunyai hubungan mesra, sentiasa bekerja sebagai satu pasukan serta saling hormat-menghormat­i.

“DAP Perak akan berdiri teguh bersama Menteri Besar dan memberi sokongan padu kepada pimpinan beliau supaya PH membawa kesejahter­aan hidup kepada seluruh rakyat negeri Perak serta membawa pembanguna­n ekonomi pesat kepada negeri kita yang tercinta,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia