Harian Metro

ADAM KESAL

- Sukhairi Thani sukhairi@nstp.com.my

„ Semua perlumbaan Grand Prix British dibatal

Kekesalan turut dirasai pelumba Moto3 negara, Adam Norrodin apabila semua perlumbaan Grand Prix British terpaksa dibatalkan susulan hujan berlanjuta­n yang menyumbang kepada masalah air bertakung di litar Silverston­e, kelmarin.

Ekoran masalah itu, perlumbaan kelas perdana MotoGP yang memecah tradisi diawalkan bagi mengelak

(gambar)

hujan, terpaksa ditunda hingga kira-kira enam jam sebelum penganjur Dorna, Persatuan Pasukan Perlumbaan Antarabang­sa (IRTA) dan pelumba memutuskan untuk membatalka­n perlumbaan atas faktor keselamata­n.

Pelumba PETRONAS Sprinta Racing, Adam yang akan menyertai Kejuaraan Remaja Moto2 Eropah (CEV) tahun depan meluahkan kekecewaan­nya dengan pembatalan itu apatah lagi dia mencatat masa positif pada sesi kelayakan dan sepatutnya bermula dari petak ke-15.

“Perlumbaan terpaksa dibatalkan atas faktor keselamata­n pelumba dan juga keadaan permukaan litar yang teruk,” kata Adam.

“Saya kecewa memandangk­an sesi kelayakan saya agak baik dan bakal memulakan saingan dari petak ke-15. Saya juga mempunyai keyakinan untuk berlumba di sini.

“Saya ada keyakinan untuk berlumba dalam keadaan litar basah tapi saya terpaksa akur dengan keputusan.”

Pusingan ke-13 musim 2018 dijadual berlangsun­g di San Marino dan bagi Adam, dia tidak akan berputus asa dalam memburu mata di Sirkit Misano, 9 September ini.

“Untuk pusingan seterusnya, saya akan cuba melakukan yang terbaik dan harap ia akan memihak kepada kami,” kata Adam.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia