Harian Metro

KERETA KEDUTAAN NAHAS

-

Penyelamat Malaysia (JBPM) Pahang Mohd Sani Harul berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada jam 2 petang.

Menurutnya, sebuah jentera kemudian dikejarkan ke lokasi kejadian bagi memberikan bantuan.

“Jentera kami tiba di lokasi kira-kira 14 minit selepas menerima maklumat kejadian dan mendapati kenderaan jenis BMW menggunaka­n nombor pendaftara­n Kedutaan China itu berada di bahagian kiri lebuh raya berkenaan dan

Jasin: Pelajar kolej maut manakala rakannya cedera parah di kepala selepas kereta dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas di Kilometer 7 Jalan Merlimau - Jasin di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, mangsa R Renuka, 18, yang memandu kereta Proton Saga FLX bersama rakannya, R Sri Aiswarya Laksmi, 18, dalam perjalanan dari Jasin ke Merlimau, sebelum kenderaan dipandu dipercayai dalam keadaan laju tiba-tiba hilang kawalan dan terbabas ke bahu kiri jalan melanggar tiang Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Ketua Polis Daerah Jasin Deputi Superinten­dan

Arshad Abu berkata, akibat dalam keadaan remuk.

“Berdasarka­n laporan awal, kenderaan jenis BMW dipandu seorang daripada mangsa dipercayai gagal dikawal sebelum terbabas dan melanggar bahagian kiri jalan,” katanya di sini, semalam.

Mohd Sani berkata, kecederaan dialami mangsa tidak serius dan mereka dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk rawatan lanjut.

„ Dua lelaki cedera kenderaan dinaiki

langgar bahagian kiri jalan

kemalangan itu, Renuka yang juga pelajar Kolej Komuniti Tangkak, Johor disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh pasukan perubatan Hospital Jasin.

Sri Aiswarya Laksmi, pelajar tingkatan enam Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Syed Zahiruddin, Merlimau di sini, yang duduk di tempat penumpang hadapan, mengalami kecederaan parah di kepala.

“Kemalangan dipercayai berpunca daripada kereta yang dipandu laju sehingga terbabas ke bahu jalan dan melanggar tiang TNB.

“Kejadian berlaku dalam cuaca hujan dan permukaan jalan basah,” kata Arshad, ketika dihubungi.

 ??  ?? KEADAAN kereta BMW yang dipandu dua lelaki.
KEADAAN kereta BMW yang dipandu dua lelaki.
 ??  ?? KEADAAN kereta yang dipandu Renuka (gambar kecil).
KEADAAN kereta yang dipandu Renuka (gambar kecil).
 ??  ?? SEORANG daripada mangsa di lokasi kejadian.
SEORANG daripada mangsa di lokasi kejadian.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia