Harian Metro

Peluang terakhir Mourinho

-

London: Berdepan permulaan musim terburuk dalam aksi Liga Perdana sepanjang tempoh 26 tahun, Manchester United akan berdepan Burnley malam esok dengan masa depan Jose Mourinho sebagai pengurus pasukan itu mula mendapat perhatian.

Berdepan pelbagai masalah dalam dan luar gelanggang, kedudukan Mourinho kini dalam bahaya pada musim ketiga beliau bersama Manchester selepas meninggalk­an Chelsea dan Real Madrid.

Beliau kini berusaha untuk mengelak daripada disingkirk­an selepas khabar angin mula bertiup mengatakan perselisih­an yang berlaku antara beliau dengan bintang United, Paul Pogba dan isu perpindaha­n membabitka­n jurulatih Portugal itu dan naib pengerusi Ed Woodward belum ada kesudahan.

United kalah 0-3 kepada Tottenham awal pagi Selasa lalu, keputusan terburuk di tempat sendiri sepanjang karier Mourinho sekali gus tamparan hebat ke atas posisinya yang menjadi kian panas apabila turut tewas kepada Brighton minggu sebelumnya.

Mourinho menegaskan beliau berusaha mengekalka­n sokongan daripada peminat United, apabila dimaklumka­n menempah penerbanga­n khas untuk terbang ke Turf Moor, gelanggang Burnley.

Bagaimanap­un, beberapa laporan mendakwa skuad itu percaya Mourinho akan dipecat jika mereka tewas di Burnley dan ia satu perlawanan menarik untuk ditonton sama ada pemain akan berjuang untuk mempertaha­nkan pengurus yang mempunyai karakter pelik itu.

“Ia tidak mudah, tapi ia baru permulaan musim ini. Saya lebih suka bermula dengan teruk dan berakhir dengan baik daripada bermula dengan baik dan berakhir dengan teruk,” kata Pogba.

Jiran tetangga mereka, Manchester City pula tidak perlu bimbang apabila juara bertahan itu berdepan Newcastle pada ulang tahun ke-10 selepas pasukan itu diambil alih jutawan dari Abu Dhabi.

Ia tidak mudah, tapi ia baru permulaan musim ini. Saya lebih suka bermula dengan teruk dan berakhir dengan baik daripada bermula dengan baik dan berakhir dengan teruk”

Paul Pogba

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia