Harian Metro

‘Khabar gembira hadiah buat suami’

- Ridzuan Abdul Rahman mohamadrid­zuan@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Pelakon Syatilla Melvin kembali hamil selepas mengalami keguguran bulan lalu.

Syatilla, 27, atau nama sebenarnya Siti Nur Syatilla Amirol Melvin berkata, khabar gembira itu adalah hadiah buat suami yang juga pelakon terkenal, Shaheizy Sam sempena hari jadinya yang ke-36, semalam.

“Alhamdulil­lah, ini rezeki Allah. Saya pun tidak menjangka cepat sangat sebab baru saja keguguran bulan lalu. Ketika itu, memang saya berasa sangat. Tetapi, kami tidak berputus asa dan yakin boleh cuba lagi. Alhamdulil­lah, bulan ini Allah beri kami rezeki lagi.

“Sempena ulang tahun kelahiran suami hari ini (semalam), doakan supaya anak dalam kandungan sihat sampai keluar melihat dunia nanti,” katanya kepada Harian Metro.

Menerusi perkongsia­n di Instagram, Syatilla turut meletakkan #sumpahtakk­omplotdeng­ankakipaq (sumpah tak komplot dengan kakak ipar) iaitu Datin Zizie Ezzete yang turut hamil anak kedua.

Syatilla yang mendirikan rumah tangga pada

Februari 2016 juga mengalami keguguran sebelum dikurniaka­n cahaya mata lelaki, Syeriv Samheizy yang kini berusia 16 bulan.

Syatilla kemudian hamil anak kedua namun mengalami keguguran ketika berusia enam minggu iaitu selepas pulang bercuti.

“Sebelum ini saya hanya ada masalah darah tinggi dan kolesterol. Tak sangka tiba-tiba doktor mengesahka­n saya kini menghidap penyakit kanser esofagus,” kata pelakon Zaibo yang kini dirawat di Hospital Sungai Buloh (HSB).

Zaibo, 62, atau nama sebenarnya Zainal Ariffin Abd Hamid yang popular dengan watak Pak Selamat menerusi sitkom Spanar Jaya dimasukkan ke hospital berkenaan sejak semalam.

“Saya sebenarnya menetap di Batu Pahat, Johor. Sebelum ini saya dirawat di Hospital Batu Pahat sebelum dirujuk ke sini.

“Saya sebenarnya terkejut dan enggan berkongsi perkara ini dengan masyarakat. Itulah sebabnya saya lari daripada orang kerana tak nak ada komen negatif yang dilemparka­n terutama di laman sosial. Ia boleh membuatkan bukan saya saja, tapi keluarga juga akan

„ Doktor sahkan Zaibo hidap kanser esofagus

 ??  ?? SYATILLA berkongsi berita kehamilann­ya di Instagram.
SYATILLA berkongsi berita kehamilann­ya di Instagram.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia