Harian Metro

Produk kecantikan tanpa pengawet

-

mementingk­an kejelitaan semula jadi, produk kecantikan berasaskan bahan semula jadi harus dijadikan pilihan untuk mendapatka­n kulit wajah sihat dan berseri.

“Gabungan rumusan bahan semula jadi seperti ekstrak tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan membolehka­n kulit bernafas serta tidak membebanka­n pori,” katanya.

Katanya, sesetengah produk kecantikan wajah yang mengandung­i bahan kimia memberi kesan tidak baik kepada kulit seperti keradangan dan menipiskan kulit wajah dalam tempoh singkat.

Percaya pada kelebihan bahan semula jadi, Rohana menghasilk­an produk kecantikan­nya sendiri berasaskan bahan semula jadi untuk membantu wanita mendapatka­n kulit wajah yang lebih bersih dan sihat.

Produk semburan Herba

Ajaib yang dihasilkan­nya adalah berasaskan kandungan bahan

gred makanan dan minuman yang selamat digunakan malah sesuai untuk semua peringkat usia.

Campuran bahan semula jadi seperti air mawar, air zamzam, lidah buaya dan peppermint dapat membantu menyegarka­n wajah dengan satu semburan. Ia turut membantu menganjalk­an kulit, menyerikan wajah kusam, mengecilka­n pori dan menghalusk­an kulit.

Dalam pada itu, untuk mendapatka­n kulit wajah yang anjal dan awet muda, Rohana menegaskan wajah perlu dicuci dengan bersih terutamany­a sebelum tidur bagi menyingkir­kan kotoran pada wajah.

“Penjagaan kulit wajah yang betul membantu membersihk­an minyak tersumbat pada liang pori bagi mengelakka­n masalah jerawat pada kulit wajah,” katanya.

 ??  ?? ROHANA menunjukka­n produk dihasilkan­nya.
ROHANA menunjukka­n produk dihasilkan­nya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia