Harian Metro

Berjuang habis-habisan

- Aziman Rosdi aziman@nstp.com.my

„ Zaquan Adha tuntut rakan sepasukan turun dengan semangat juang tinggi menentang Taiwan

Sebagai antara pemain senior yang terpanggil membarisi skuad Harimau Malaya yang akan menentang Taiwan pada perlawanan persahabat­an esok, Zaquan Adha Abd Radzak menuntut rakan sepasukann­ya supaya memiliki jiwa pejuang sebenar.

Meskipun tanpa beberapa tonggak utama yang diketepika­n atas pelbagai alasan seperti kecederaan, kepenatan dan urusan keluarga, Zaquan tetap yakin 22 pemain yang dipilih jurulatih Tan Cheng Hoe mampu membuktika­n sesuatu.

Secara positif, dia yang sudah menjejak usia 31 tahun menganggap inilah peluang buat pemain untuk membuktika­n bahawa mereka juga layak menyarung jersi keramat

(gambar)

Adam Nor Azlin, Rizal Ghazali dan Norshahrul Idlan Talaha yang meminta pengecuali­an pada perlawanan kali ini.

Selain itu, lapan pemain daripada skuad yang menewaskan Fiji 1-0 dalam aksi persahabat­an antarabang­sa pada 5 Julai lalu di Cheras dan tingkatkan tahap kita.

“Insya-Allah, saya harap dapat beraksi semula bersama pasukan kebangsaan, perlawanan persahabat­an ini penting untuk memperbaik­i ranking kita sebelum ke Piala AFF,” kata Zaquan yang meledak empat gol ketika menewaskan Bhutan pada aksi persahabat­an antarabang­sa di Stadium Nasional Bukit Jalil, 1 April lalu.

Selepas Taiwan, anak buah Cheng Hoe akan ke Phnom Penh bagi aksi persahabat­an antarabang­sa dengan Kemboja, Isnin ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia