Harian Metro

Ayuh bangkit Sane! Sudah tiba masanya West Ham beri kepercayaa­n kepada Pellegrini

- Agensi

„ Kroos mahu bintang senegarany­a lebih beremosi di atas padang

London: West Ham United perlu memberi kepercayaa­n terhadap pengurus baharu Manuel Pellegrini dan mula menampilka­n aksi terbaik mereka di padang jika mahu mengelak tersingkir daripada Liga Perdana Inggeris, menurut pertahanan­nya Pablo Zabaleta.

West Ham yang sejak dua musim lalu bergelut di kelompok bawahan liga, tewas empat perlawanan pertama persiapan menghadapi Liga Negara-Negara menentang Jerman di Munich,

Mbappe dinamakan sebagai pemain muda terbaik kejohanan selepas meledak empat gol untuk Perancis yang menjulang Piala Dunia buat kali kedua pada Julai lalu.

Dia muncul pemain remaja kedua selepas legenda Brazil, Pele yang meledak jaringan pada aksi final Piala Dunia. mereka musim ini untuk terus memberi tekanan terhadap Pellegrini.

“Ia sama saja seperti musim lalu apabila kami tidak bermula dengan baik dan memang sukar tetapi kami tidak mahu ia terjadi. Kami pernah melihat pasukan yang bagus menjunam jadi kami perlu berjuang,” Untuk

PSG, dia sudah meledak empat kali dalam tiga penampilan pada musim ini. AFP kata Zabaleta.

“Kami mempunyai kualiti dalam pasukan tetapi pemain perlu mempamerka­n aksi hebat. Anda perlu percayakan Pellegrini kerana beliau berpengala­man mengendali­kan pasukan hebat sebelum ini.”

West Ham membawa masuk, bekas pengurus Manchester City dan Real Madrid Pellegrini untuk menggantik­an David Moyes pada Mei dan Zabaleta berkata pengurus baharu itu perlukan masa untuk menerapkan falsafahny­a.

“Buat kali pertama mungkin beliau tidak mempunyai kualiti yang sama seperti dalam pasukan yang pernah dikendalik­annya sebelum ini.

Bintang Manchester City, Leroy Sane digesa oleh rakan sepasukan Jerman, Toni Kroos untuk menunjukka­n lebih emosi ketika bersama pasukan.

Sane, 22, tercicir daripada skuad Piala Dunia Jerman dan turut tidak mendapat tempat dalam kesebelasa­n utama City yang dikendali Pep Guardiola.

Bagaimanap­un, pemain yang ditandatan­gani dari Schalke pada 2016 dengan harga 37 juta pound (RM198.5 juta) itu diberi peluang kedua susulan kegagalan negaranya di Russia.

Dalam kenyataann­ya menjelang perlawanan pembukaan Liga Negara-Negara menentang Perancis di Munich, pemain tengah Real Madrid, Kroos, 28, meminta Sane untuk bangkit dan menunjukka­n yang dia kecewa apabila pasukannya tewas. “Kadang kala anda terasa seperti bahasa badan Leroy sama setiap masa, sama ada ketika kami menang atau kalah,” kata Kroos. “Dia perlu memperbaik­i bahasa badannya.

“Dia pemain yang mempunyai semua kriteria diperlukan untuk menjadi pemain kelas dunia, tetapi kadangkala anda perlu memberitah­unya untuk bermain dengan lebih baik.”

Kroos yakin kepulangan Sane, yang memainkan

“Mungkin beliau akan mengambil lebih banyak masa berbanding di kelab lain untuk memperbaik­i keadaan,” kata Zabaleta yang beraksi tiga tahun di City bersama Pellegrini.

“Di Manchester City, pasukannya sungguh berkualiti, kami menang dengan mudah. Di sini keadaannya peranan penting dalam kejuaraan liga City musim lalu, mempunyai kualiti untuk berjaya.

Namun dia sedar pemain sayap itu, yang masih belum memulakan sebarang perlawanan musim ini dan langsung tidak tersenarai ketika kemenangan 2-1 ke atas Newcastle pada Sabtu lalu, perlu meningkatk­an prestasiny­a.

Selepas menentang Perancis, Jerman akan berdepan Peru dalam aksi persahabat­an sebelum Sane kembali ke Manchester.

City akan bertemu Fulham di laman sendiri pada 15 September. tidak sama. Namun beliau pengurus yang baik dan akan mencari jalan terbaik untuk mendapatka­n keputusan yang baik.”

West Ham berkunjung ke Everton selepas aksi antarabang­sa disusuli perlawanan di laman sendiri menentang Chelsea dan Manchester United. – Reuters

 ?? Toni Kroos ?? MBAPPE
SANE Dia pemain yang mempunyai semua kriteria diperlukan untuk menjadi pemain kelas dunia, tetapi kadangkala anda perlu memberitah­unya untuk bermain dengan lebih baik”
Toni Kroos MBAPPE SANE Dia pemain yang mempunyai semua kriteria diperlukan untuk menjadi pemain kelas dunia, tetapi kadangkala anda perlu memberitah­unya untuk bermain dengan lebih baik”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia