Harian Metro

Menggigil lihat ribut cabut atap

- Fardy Bungga fardy@nstp.com.my

semua ditahan mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983.

Menurutnya, semua suspek kini direman selama 10 hari di Pusat Tahanan AADK di Papar dan semakan mendapati dua daripada suspek masih berada dalam rekod pengawasan AADK dan bakal berhadapan hukuman berat kerana melanggar syarat pengawasan.

“Sekiranya sabit kesalahan, pesalah boleh mengenakan hukuman penjara sehingga tiga tahun atau dengan tiga sebatan atau kedua-duanya sekali,” katanya. Kota Belud: Seorang remaja lelaki berusia 18 tahun berdepan detik cemas apabila atap rumahnya tercabut ditiup angin kencang di Kampung Sembirai di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kirakira jam 3 petang, Shoufee Masdi bersendiri­an di rumah dan apabila berehat di ruang tamu tiba-tiba berlaku angin kencang disertai hujan.

Shoufee berkata, sejurus selepas itu, dia terdengar dentuman kuat dan terkejut mendapati atap rumah tercabut.

“Kejadian berlaku begitu pantas membuatkan saya menggigil ketakutan sebelum berlari ke luar rumah dan menuju rumah jiran dalam keadaan tunduk sambil meletakkan kedua tangan di kepala kerana risau terkena zink yang masih terbang,” katanya kepada NSTP.

Ibu mangsa, Nornanah Gindal, 41, berkata, dia bersyukur anaknya selamat dan tidak mengalami kecederaan ketika kejadian itu berlaku.

“Kejadian itu menyebabka­n bekalan elektrik terputus dan semua penduduk kampung takut keluar rumah.

“Ketika kejadian, saya berada di kedai runcit selepas membeli barang dan terpaksa menunggu sehingga hujan reda,” katanya.

Nornanah berkata, buku latihan dan buku teks sekolah milik dua lagi anaknya berusia 13 dan 16 tahun basah dan ada perabot yang rosak.

“Buat masa ini, kami membersihk­an air yang bertakung dalam rumah dan tinggal di rumah saudara buat sementara waktu,” katanya.

Lelaki ajak rakan menagih dadah di kediaman sendiri

 ?? FOTO: ??
FOTO:
 ??  ?? LAPAN lelaki disyaki penagih yang ditahan anggota Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK).
LAPAN lelaki disyaki penagih yang ditahan anggota Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK).
 ??  ?? ATAP rumah didiami keluarga mangsa rosak selepas ditiup angin kencang di Kampung Sembirai, Kota Belud.
ATAP rumah didiami keluarga mangsa rosak selepas ditiup angin kencang di Kampung Sembirai, Kota Belud.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia