Harian Metro

CABUL DALAM TANDAS

- Erika George cnews@nstp.com.my

Tindakan biadab apabila seorang lelaki warga asing mencabul seorang remaja perempuan di dalam tandas sebuah pasar raya, di sini.

Ketika kejadian jam 9.30 malam kelmarin, mangsa berusia 13 tahun itu membasuh tangan di sinki di dalam tandas wanita.

Ketua Polis Daerah Bintulu, Superinten­dan Zulkipli Suhaili berkata, suspek lelaki berusia 20-an masuk ke tandas itu lalu memeluk mangsa dari belakang dan terus meraba alat sulitnya.

Beliau berkata, remaja terbabit yang terkejut menjerit meminta tolong sebelum bergegas keluar mendapatka­n bantuan ibunya.

“Ibu mangsa yang berang dan terkejut dengan kejadian itu meminta pertolonga­n pengawal keselamata­n pasar raya berkenaan bagi menghubung­i polis untuk tindakan lanjut.

“Polis yang tiba di pasar raya itu jam 10.30 malam berjaya menahan suspek yang ketika itu masih berlegar-legar di dalam pasar raya berkenaan,” katanya.

Beliau berkata, suspek kini ditahan mengikut Sek syen 14(a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara tidak melebihi 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

“Suspek yang dikenal pasti warga asing itu turut disiasat mengikut Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen 1959/63,” katanya. Kota Kinabalu: Sabah Big Bikers Associatio­n (SSBA) akan cuba mencatat nama dalam Malaysia Book Of Records (MBOR) apabila menganjurk­an konvoi motosikal paling jauh merentasi Borneo dalam satu hari.

Naib Presiden SBBA yang juga pengerusi penganjur, Rithaudeen Md Ali berkata, seramai 15 peserta masing-masing menggunaka­n motosikal berkuasa tinggi akan memulakan konvoi dari Kuching di Sarawak pada 15 September dan dijangka mengakhiri perjalanan mereka di Kudat pada keesokan harinya.

“Jarak minimum untuk melayakkan SBBA mendapat pengiktira­fan dari MBOR ialah sejauh 1,700 kilometer dan saya harap cubaan kami

>>Ibu mangsa yang berang terus meminta pertolonga­n pengawal keselamata­n

Remaja panik dipeluk lelaki warga asing

 ??  ?? RITHAUDEEN (kiri) ketika sidang media di Pusat
Beli-Belah Oceanus.
RITHAUDEEN (kiri) ketika sidang media di Pusat Beli-Belah Oceanus.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia