Harian Metro

‘Saya tidak bersalah’

-

Kuala Lumpur: Low Taek Jho yang didakwa mencuri berbilion ringgit daripada 1Malaysia Developmen­t Berhad (1MDB), mungkin tidak muncul di tempat awam namun beliau tidak berdiam diri.

Malah, beliau yang dikehendak­i di Malaysia dan Singapura menyatakan tidak bersalah menerusi laman webnya yang dilancarka­n semalam.

“Dulu, saya mungkin ada membuat sesuatu yang berbeza, sama seperti mana-mana individu muda yang lain, tetapi sebarang kesilapan yang saya buat tidak cukup untuk membolehka­n dakwaan yang merosakkan terhadap saya, ” kata Low, 36, dalam surat yang ditandatan­gani di laman web berkenaan.

“Biar saya jelaskan: Saya tidak bersalah,” katanya.

(pengiktira­fan sumbangan kepada dunia Islam) bertarikh 1 Februari 2011.

Dua lagi dokumen menunjukka­n penyata transaksi kewangan bertarikh 24 Februari dan 25 November 2011.

Najib dalam kenyataann­ya menerusi Facebook berkata, pendedahan dibuat bagi membersihk­an namanya daripada pelbagai tuduhan dan fitnah.

Katanya, beliau bersama peguam mengambil masa agak lama bagi mendapatka­n semula penyata daripada bank dan dokumen berkenaan hanya bagi sumbangan diterima pada tahun 2011.

Beliau turut digambarka­n sebagai ‘dermawan global’, pelabur dan usahawan di laman web berkenaan.

“Saya diarak di jalan di KL dan gambar dari muda diletakkan di tabloid seluruh dunia.

“Saya meminta semua mahkamah, pendakwa raya dan orang awam-sentiasa berfikiran terbuka hingga semua bukti diperoleh,” tulisnya.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia